Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filma i ett program


Martassen

Rekommendera Poster

Har sett en hel del filmer på hur vissa moment görs i exempelvis Photoshop eller Excel exempelvis. 
Om jag exempelvis har ett program på min dator och jag skulle vilja filma hur jag gör olika moment i programmet och att jag även hörs. Hur gör jag då på enklast sätt? Är det någon form av programvara som krävs? Filmkameran ska endast visa momenten jag gör i programmet och höra när jag pratar. Behöver ej se mig.

 

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner Camstudio och har väl inte fattat än hur jag ska göra riktigt. Jag får fram följande dialogruta:
"Cam studio could not record the Avi file using the current compressor. Use default compressor?"

 

När jag trycker jag så kommer rutan fram återigen. 
Trycker jag nej så försvinner den.

 

De gånger jag kunnat filma så vill jag ej ha med när jag  stoppar inspelning. Hur fixar jag det?
Jag ska kunna alltså kunna styra när filmen ska vara slut men jag vill inte att det ska komma med i filmen :-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får använda ett redigeringsprogram, till exempel Windows Movie Maker till att klippa din film efter du spelat in dina moment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill undvika ljudet från omgivningen är lösningen att då skaffa ett headset med mikrofon?

Headsetet i sig tar ju inte bort bakgrundsljudet. Men att ha mikrofonen nära munnen och ställa ner inspelningsvolymen hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...