Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cybertears

Rekommendera Poster

Min kompis försöker återställa sitt lösenord till facebook, men hennes mail som hon registrerade kontot med har hon inte längre åtkomst till. 

hon klickar på fliken "Har du inte åtkomst till dessa längre?" sedan möts hon av denna rutan: post-124092-0-84945100-1392199097_thumb.jpg Hon fyller i sin nya mail adress 

sedan kommer hon hit: post-124092-0-25254400-1392199048_thumb.jpg

 

när hon sedan ska gå vidare efter att hon har valt sina tre vänner som man måste göra får hon  detta felmeddelandet:post-124092-0-66956400-1392198806_thumb.jpg

 

 

Så hur ska hon få tillbaka sitt konto? 

 

Försökt rapportera detta felet som en bugg till facebook men där finns ingen respons :/ 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Min kompis försöker återställa sitt lösenord till facebook, men hennes mail som hon registrerade kontot med har hon inte längre åtkomst till. 
hon klickar på fliken "Har du inte åtkomst till dessa längre?" sedan möts hon av denna rutan: attachicon.gifnå.JPG Hon fyller i sin nya mail adress 
sedan kommer hon hit: attachicon.gifväljer sedan vänner.JPG
 
när hon sedan ska gå vidare efter att hon har valt sina tre vänner som man måste göra får hon  detta felmeddelandet:attachicon.giffel.JPG
 
 
Så hur ska hon få tillbaka sitt konto? 
 
Försökt rapportera detta felet som en bugg till facebook men där finns ingen respons :/ 

 

 

Är det en korrekt och fungerande epostadress hon använder?

 

Jag menar så att hon inte använder en epostadress som hon inaktiverat eller av andra anledningar avslutat. Lätt att glömma att uppdatera epostadressen.

 

http://www.facebook-faq.se/facebook_tips_rad/facebook_problem_logga_in.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Min kompis försöker återställa sitt lösenord till facebook, men hennes mail som hon registrerade kontot med har hon inte längre åtkomst till. 

 

 

Är det en korrekt och fungerande epostadress hon använder?

 

Jag menar så att hon inte använder en epostadress som hon inaktiverat eller av andra anledningar avslutat. Lätt att glömma att uppdatera epostadressen.

 

http://www.facebook-faq.se/facebook_tips_rad/facebook_problem_logga_in.htm

Det är det som är det stora problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har hon inte kvar den mailadress hon registrerade Facebookkontot med? Har hon avslutat det mailkontot eller har hon glömt lösenordet (och den hemliga frågan om det rör sig om ett hotmailkonto)? Vilken typ av mejlkonto använde hon nu när hon försökte få hjälp av Facebook? Facebook har väl fått vännernas säkerhetskoder? ("Processen tar bara ett par minuter för dina vänner")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men är den e-postadress som skrivs in i fältet "Ny epostadress" korrekt och fungerande?

Prövat med mobilnummer i stället?

https://www.facebook.com/help/136465059824353/

https://www.facebook.com/help/215543298568604/

Ja den är fullt fungerande.

 

Försökt med det också men eftersom att hon inte kopplat något mobilnummer tidigare så är det inte ett alternativ, men självklart har vi testat med det med, men vi får ändå detta felet på båda:post-124092-0-90463600-1392566957_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara någon väns e-postadress som är felaktig?

Jag försökte med min, och vi har försökt att skapa en ny men den ger inte med sig ändå :/ 

 

Vilket mobil nummer/mail-adress vi skriver in så bli det ändå så efter att vi valt vänner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade om de tre vännernas e-postadresser verkligen är korrekta, kolla för stavfel och om det ska vara .com eller .se på slutet av dem.

 

https://www.facebook.com/help/contact/357439354283890

https://www.facebook.com/help/community/?tagids=512260425478475

Jag får välja vänner enligt en lista och dom jag väljer i listan har tillgång till sina mail-adresser och vi har dubbelkollat med dom så att deras mail-adresser är korrekta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu när jag försöker återställa och väjer alternativet: har du inte åtkomst till dessa längre?

så får jag detta: post-124092-0-19506900-1392597319_thumb.png  verkar som om att det är kört för henne :/ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har hon inte kvar den mailadress hon registrerade Facebookkontot med? Har hon avslutat det mailkontot eller har hon glömt lösenordet (och den hemliga frågan om det rör sig om ett hotmailkonto)? Vilken typ av mejlkonto använde hon nu när hon försökte få hjälp av Facebook? Facebook har väl fått vännernas säkerhetskoder? ("Processen tar bara ett par minuter för dina vänner")

när hon skapa sin fb så använde hon en hotmail-adress ja, hon har glömt sitt lösenord där med eftersom att hon inte använt kontot på väldigt länge

Hon kommer inte ihåg svaret på sin hemliga fråga, vi har försökt att återställa det också men det gick inte. 

 

efter att vi valt vänner och klickade på "skicka säkerhetskoder till dina valda vänner" fick vi upp detta fel:post-124092-0-81575400-1392597587_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du det här var inte lätt. Kanske skulle det funka om din kompis kunde komma ihåg  Säkerhetsfrågan till sin gamla hotmailadress. Vad jag minns fick man en lista på säkerhetsfrågor och man måste välja en av dessa frågor och fick inte hitta på någon egen. Jag tror att några av frågorna var vad hette din bästa barndomsvän, ditt första husdjur, din mosters/fasters förnamn, din morfars yrke. Om detta kan ge din kompis någon idé om vad hon valde en gång i tiden kanske hon kan plocka fram det ur minnet och då kan hon försöka återställa den gamla hotmailadressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du det här var inte lätt. Kanske skulle det funka om din kompis kunde komma ihåg  Säkerhetsfrågan till sin gamla hotmailadress. Vad jag minns fick man en lista på säkerhetsfrågor och man måste välja en av dessa frågor och fick inte hitta på någon egen. Jag tror att några av frågorna var vad hette din bästa barndomsvän, ditt första husdjur, din mosters/fasters förnamn, din morfars yrke. Om detta kan ge din kompis någon idé om vad hon valde en gång i tiden kanske hon kan plocka fram det ur minnet och då kan hon försöka återställa den gamla hotmailadressen.

jo.. men det är en fördel att komma ihåg vad hon svarat 

Tror det är hopplöst :/ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får hon frågan vet hon väl svaret. Jag har då inte glömt namnet på min hund eller min bästa kompis eller mina mostrar och fastrar.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...