Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP - överföra Whatsup meddelanden till pc:n för utskrift.


Nohabfsg

Rekommendera Poster

Bakgrund: Jag har en Samsung Galaxy S4 och använder Whatsup som privatchatt. Min familj bor i utlandet och nu vill vi att vi skall bo tillsammans i Sverige. Vid anhöriginvandring misstänkliggör Migrationsverket all anhöriginvandring idag. Därför måste man kunna påvisa en hel del även om Migrationsverket har beviskravet att visa att familjen "inte existerar på rätt sätt" enligt EU-beslut 2006. Ett rekommenderat sätt av advokater är att göra "print-outs" av SMS, e-mails etc.. Vi har använt Whatsup eftersom det både är snabbt, fungerar bra och är gratis.

Behov: Nu har jag alltså stort behov att kunna överföra alla våra tillgängliga Whatsup-meddelanden till min stationära PC för att kunna göra utskrifter.

Fråga: Kan någon tala om för mig hur man gör? Jag är ingen datamänniska så jag behöver en anvisning steg för steg. Det bör gå. Advokater kör över SMS till utskrift så Whatsup bör ju också kunna köras över till min PC, eller?

 

Jag är tacksam för svar.

//Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Det du behöver göra är att hämta ner ett program vid namn Kies från Samsung. Programmet i fråga hittar du här. Installera programmet på din pc och anslut mobilen till pc;n med usb-kabeln som följde med mobilen.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...