Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hitta info om minneskapacitet


marim

Rekommendera Poster

Hej

 

Vet inte om jag skriver i rätt forumdel, men chansar här då det handlar om min bärbara vista home premium. Jag har idag 3GB RAM och skulle vilja sätta in mer, men först måste jag ju veta om det ens går. Datorn är flera år gammal, men vill inte byta ut den än.

 

Hur hittar jag information om jag kan installera mer minne och i så fall hur mycket. 
Jag har en LG R405-A.CPH6V om jag förstår siffrorna rätt. Jag har varit inne på LG:s sida och letat, men jag vet inte riktigt vart jag ska leta. Det jag hittade var en PDF på kinesiska. Och hittade även nån sorts hjälpmanual som jag laddade hem, men den får jag bara fram det i vänstra kolumnen men det går inte att få upp nån av hjälpdelarna, står att laddningen avbröts.

 

Jag läste på nån sida på nätet att man kunde få fram info genom att ladda ner speecy från piri, men det programmet varnar/stoppar mitt antivirusprogram (ESET) för, innehåller åtminstone toolbar. Om den innehåller mer än det vet jag inte för jag valde att inte installera det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar ett nytt inlägg, blev lite rörigt där i mitt förra då jag inte läste riktigt.

 

Kolla först om det är 32- eller 64-bitars versionen du kör med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Det är 32-bitars jag har.

 

Den länk du har till användarhandbok är den jag inte får upp så jag kan läsa ur. Står att navigeringen avbröts.

 

Enligt det du hittat så ska jag inte min version kunna ha mer än 2GB, men jag har ju redan 3GB och det har varit så ända sen jag köpte den. Så då måste det ju vara max 4GB som gäller.

 

Jag hittade en sida på LG (via google sök) efter jag skrivit här, dock är det inte riktigt min version (så var osäker) och där finns det specifikation med och där står också max 4GB om jag förstår den rätt.

 

Jag planerar att köpa ny nästa år när win 9 förhoppningsvis släpps. Hade jag kunnat få in mer än 1GB extra så hade jag nog satt in mer nu, men med så lite extra så får det vara. För det är inga större problem som det är idag utan bara lite slö emellanåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall inte vara ledsen över att inte kunna sätta i 1GB mer minne när din dator har Vista 32-bitarssystem.

Med 32-bitars Windows Vista kan systemet inte adressera mer än ca. 3,25GB ändå.

Resterande av minnet upp till 4GB upptas av hårdvaran och operativsystemet.

 

Att sätta i 1GB mer minne, bara för att få 4GB, skulle i ditt fall ge dig 0,25GB mer ungefär. Du skulle inte ens märka av någon skillnad.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mindre anledning till att sätta in 1GB extra. Nej, skulle jag sätta in mer så skulle det vara mer än så för jag förstod ju att 1GB skulle jag inte märka så stor skillnad på, men i stort sett noll då är det helt ointressant. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...