Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Audacity har blivit konstig


CGP

Rekommendera Poster

  Har använt detta program utan störningar. Plötsligt när jag nu ska redigera händer inte det som brukar hända.
Jag markerar ett kort avsnitt för att ta bort/radera. Då försvinner ljudet men tidslinjen blir inte kortare, det försvinner ljud utanför markeringen..  Vill jag förstärka - markerar som vanligt - väljer förstärkning i rutan som visas. Förhandsgranskar, inget ljud hörs.
Bestämmer mig för att förstärka, OK - då försvinner allt ljud på displayen. 
Har kollat på FAQ i hjälpen - men där hittar jag ingen hjälp.

​NU hoppas jag att någon finurlig FORUM-besökare har något förslag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Stoned X bootlegger

En bra inledande fråga är - vilken version av Audacity kör du? Själv kör jag v2.0.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Stoned X bootlegger

Det borde jag tänkt på från början. operativ är 7:an och Audacity 2.0.5 uppgraderad i år.

Jag har gjort exakt som du beskriver i ditt första inlägg men hos mig funkar allt perfekt. Kör för övrigt gamla XP Sp3 o som sagt Audacity v2.0.2.

 

Jag är rädd för att jag inte har några vidare tips att ge dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort exakt som du beskriver i ditt första inlägg men hos mig funkar allt perfekt. Kör för övrigt gamla XP Sp3 o som sagt Audacity v2.0.2.

 

Jag är rädd för att jag inte har några vidare tips att ge dig.

Tack för ditt  intresse - MEN jag har LYCKATS - först Avinstallation, sedan ny nedladdning från Audac:s hemsida. Ny installation och SER MAN PÅ nu fungerar det. Kan väl ha varit nå´n bugg i min förra installation, ho vet !?

Tack CGP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Stoned X bootlegger

Tack för ditt  intresse - MEN jag har LYCKATS - först Avinstallation, sedan ny nedladdning från Audac:s hemsida. Ny installation och SER MAN PÅ nu fungerar det. Kan väl ha varit nå´n bugg i min förra installation, ho vet !?

Tack CGP

Bra att det löste sig för dig. Frågan återstår om vi ska skjuta skulden på Audacity eller på Mr. Gates. Jag skulle ju gissa på en tillfällig krock mellan de båda.  :)

 

Hälsa Peking från mig... är född på söder.  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...