Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
/S-D

Problem med WD Passport

Rekommendera Poster

Jag har problem med min WD Passport på flera datorer. Den dyker upp som en extern enhet i Min dator med en enhetsbetäckning (se bilaga det är den som heter I:). Men man kan inte öppna den utan datorn står bara och "försöker öppna den" och efter 15 min ger man upp.  Går man in i Enhetshanteraren så ser dock allt okej ut?(se bilaga). Kan man "tvångsformatera" den på något sätt eller är disken skadad? 

post-37985-0-95483700-1391945229_thumb.jpg

post-37985-0-35022600-1391945235.jpg

post-37985-0-25142000-1391945243_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bifoga en bild på hur det ser ut i "Diskhantering", och du borde hitta dit genom att söka på ordet i Windows 8.

 

Det är D: som det gäller.

 

post-37985-0-77871100-1392554381_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hårddisken har tappat formateringsinformationen och är markerad som RAW i stället för NTFS. Det kan bero på att hårddisken är skadad och filer har förlorats också. Om det är fallet så kan försök att återställa informationen göra hårddisken sämre. Om innehållet är värt några tusen bör du kontakta ett dataräddningsföretag för att få råd. Om du inte vill lägga ner de pengarna men innehållet är mycket viktigt är det bra att först göra en total kopia av hårddisken till en annan (tom) hårddisk och sen arbeta med kopian.

 

Om inte innehållet är värt det heller så försök med att återställa partitionsinformationen med hjälp av MiniTool Partition Recovery i första hand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...