Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med WD Passport


/S-D

Rekommendera Poster

Jag har problem med min WD Passport på flera datorer. Den dyker upp som en extern enhet i Min dator med en enhetsbetäckning (se bilaga det är den som heter I:). Men man kan inte öppna den utan datorn står bara och "försöker öppna den" och efter 15 min ger man upp.  Går man in i Enhetshanteraren så ser dock allt okej ut?(se bilaga). Kan man "tvångsformatera" den på något sätt eller är disken skadad? 

post-37985-0-95483700-1391945229_thumb.jpg

post-37985-0-35022600-1391945235.jpg

post-37985-0-25142000-1391945243_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifoga en bild på hur det ser ut i "Diskhantering", och du borde hitta dit genom att söka på ordet i Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifoga en bild på hur det ser ut i "Diskhantering", och du borde hitta dit genom att söka på ordet i Windows 8.

 

Det är D: som det gäller.

 

post-37985-0-77871100-1392554381_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken har tappat formateringsinformationen och är markerad som RAW i stället för NTFS. Det kan bero på att hårddisken är skadad och filer har förlorats också. Om det är fallet så kan försök att återställa informationen göra hårddisken sämre. Om innehållet är värt några tusen bör du kontakta ett dataräddningsföretag för att få råd. Om du inte vill lägga ner de pengarna men innehållet är mycket viktigt är det bra att först göra en total kopia av hårddisken till en annan (tom) hårddisk och sen arbeta med kopian.

 

Om inte innehållet är värt det heller så försök med att återställa partitionsinformationen med hjälp av MiniTool Partition Recovery i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...