Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Viasat till TV via datorn


boowii

Rekommendera Poster

Har köpt en smartTV och fick med 3 månaders fritt Viasat

Har datorn kopplad till TV skärmen och försöker starta Viasat. Har fått lösenord men sen är

det stopp. Kommer bara till en sida där dom vill sälja abonnemang

Misstänker att jag måste koppla bredbandskabeln till TVn också. Det medför ny kabeldragning

i huset och det är inte roligt

Har försökt att få kontakt med Viasat men dom svarar inte på mail och telefonsupporten har kö

som man inte orkar vänta hur länge som helst

Affären där jag köpte TVn hänvisar till  Samsung  där man hänvisar till Viasat

Tacksam för tips

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att fått tre månader Viaplay, via en app, i/med TVn?

 

jag antar då att du kanske måste aktivera appen i TVn för att ditt abb ska aktiveras. En gissning, jag vet inte.

För detta behöver TVn internet.

 

Två möjligheter finns då troligen. Har du redan idag ett trådlöst nät i huset kan TVn troligen koppla upp sig på det (beror på vad för TV).

Annars gäller det att du har en router med ledig plats för nätverkskabel som du kan dra fram till TVn.

Om nu datorn har internet när den står vid TVn, då borde väl även TVn kunna få internet?

 

Vad för TV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar

Jo det är sant   jag kanske blandar ihop Viasat och Viaplay   trodde det var samma sak

Nu förstår jag nästan....jagkan ju lossa bredbandskabeln på datorn och koppla den tillfälligt till en

anslutning som jag nu upptäckt på baksidan av min Samsung smart TV

Har inte trådlöst och den där lilla lådan som jag antar heter router. Den finns på vinden och det behövs en till lång kabel till rummet med dator och TV  verkar jobbigt

Kan det vara så att när jag laddat ner en abb  (vad är det) så kan jag ansluta bredbandskabeln tillbaka till datorn?

boowii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

Har  inga råd vad gäller uppkopplingen eftersom jag kopplar upp min TV via HDMI-kabel från datorn.

Men att logga in på Viasat är en sak och att logga in på Viaplay en annan. Du kommer alltså inte in på Viaplay utan att ha ett konto för just Viaplay. Det går inte heller att nå Viaplay via Viasats hemsida  - försöker du får du just bara reklam för olika abonnemang.

 

För att komma in på Viaplay måste du alltså gå in på www.viaplay.se och skaffa ett konto.

 

Edit: Naturligtvis är det HDMI-kabel jag använder. Att jag skrev usb får skyllas på OS-feber - dock inte W8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen personlig erfarenhet av detta men jag kan tro att det kommer fungera så. Eller hoppas att det fungerar så. Viaplay ska man ju få på alla enheter, dator, TV, surfplatta, med ett abb. Vi kan hoppas på att du genom att logga in via din TV aktiverar ditt abb, dvs abonnemang.

 

Anslut nätverkskabeln till TVn, starta upp SMART-Tv-tjänsterna och kör igång Viaplay där.

Och förhoppningsvis ingår såpass mycket att du får tillgång till deras OS-sändningar.

 

Om du sedan tycker att dessa tjänster verkar vara en bra idé kan du fundera på/ta reda på hur du bäst kan ge TVn internet. Kanske enklaste är att köpa en trådlös router, TVn har troligen stöd för trådlöst.

Eller köpa ett adapterset som kan dela ut internet över elnätet?

Eller dra en fast kabel till TVn.

 

Finns flera alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har trådlöst min Tv är uppkopplad jag behöver endast klicka på appen i smart tv:n så hoppar det igång där jag använder mina uppgifter för att logga in sedan är det bara att titta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt en smartTV och fick med 3 månaders fritt Viasat

Har datorn kopplad till TV skärmen och försöker starta Viasat. Har fått lösenord men sen är

det stopp. Kommer bara till en sida där dom vill sälja abonnemang

Misstänker att jag måste koppla bredbandskabeln till TVn också. Det medför ny kabeldragning

i huset och det är inte roligt

Har försökt att få kontakt med Viasat men dom svarar inte på mail och telefonsupporten har kö

som man inte orkar vänta hur länge som helst

Affären där jag köpte TVn hänvisar till  Samsung  där man hänvisar till Viasat

Tacksam för tips

http://viaplay.se/samsung

 

Funkar inte den här länken för att aktivera viaplay till  datorn?Jag ser inte i villkoren att TVn måste vara uppkopplad på internet.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu anslutet en extra bredbandskabel till TVn  Använde smart HUB

Hittar där Viaplay och har försökt att logga in med den kod jag fått från Samsung

Har även försökt med den adress LARSAS gav mig   Använde koden som jag fått

när jag registrerade mig   Det var 6 stora bokstäver    Men svaret blir att

det måste vara minst 8 tecken

Märkligt att det skall vara så här svårt   Men vi löser det nog snart

Tråkigt att det är så svårt att komma i kontakt med Viaplay  men skall försöka igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu anslutet en extra bredbandskabel till TVn  Använde smart HUB

Hittar där Viaplay och har försökt att logga in med den kod jag fått från Samsung

Har även försökt med den adress LARSAS gav mig   Använde koden som jag fått

när jag registrerade mig   Det var 6 stora bokstäver    Men svaret blir att

det måste vara minst 8 tecken

 

 

  Koden som består av 6 stora bokstäver duger alltså inte som rabattkod.?

 

Tanken är väl sedan att lösenordet, som man själv skapar med minst 8 tecken, skall användas för inloggning.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för alla råd

En smart granne kom in och vi klurade ut till sist hur man gör

Via datorn gick det hur bra som helst  

På den sida jag kom till många gånger där man kan abonnera gratis en månad

och köpa tre månader  ... där är det.  Klickade på tre månaders abonnemang och registrerade Visa kort och den valdiseringskod Viasat sände mig först

Precis som Monshi skrev

Dåååå funkar det

Dåligt av Viasat/Viaplay att inte bättre visa hur man gör

Vänligt av Er att hjälpa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...