Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte åt hårddisk


stjo57

Rekommendera Poster

Såg inte det. Såg bara problemet. :thumbsup:

 

Du måste klicka på "Apply" för att verkställa det du vill göra.

Se bifogad bild.

 

Åge

Ok ja nu har jag gjort det och det såg ut som part. formaterades. Men jag har startat om datorn nu och det är tyvärr ingen skillnad...*suck*...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Skapad
  • Senaste svar

Kan du starta MiniTools, göra en skärmdump på hur det ser ut och lägga upp här?

Åge

Det står NTFS i programmet men i Diskhanteraren står det inte NTFS precis som innan.

När jag väljer Check File System i Mini Tools så står det att det är ett RAW filsystem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står NTFS i programmet men i Diskhanteraren står det inte NTFS precis som innan.

När jag väljer Check File System i Mini Tools så står det att det är ett RAW filsystem.

 

Glömde bilden...

post-41401-0-87932900-1391985745_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att testa, klicka på "Change drive letter" , välj " D " och klicka sedan på "Apply".

Kontrollera vad som händer.

Återkom gärna med en ny bild.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att testa, klicka på "Change drive letter" , välj " D " och klicka sedan på "Apply".

Kontrollera vad som händer.

Återkom gärna med en ny bild.

 

Åge

Ingen skillnad mer än byte av bokstav...

post-41401-0-07059700-1391986921_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer fortfarande inte åt D genom Utforskaren?

 

Åge

 

Nej kommer inte åt.

Det finns något i programmet som heter Partition Recovery Wizard men jag vet inte riktigt vad det är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej kommer inte åt.

Det finns något i programmet som heter Partition Recovery Wizard men jag vet inte riktigt vad det är...

Den delen av programmet återskapar partitionen så mycket som programmet klarar.

Du kan prova att köra den delen av programmet på den krånglande partitionen.

Det kan ta ganska lång tid så förbered datorn på att inte gå in i viloläge eller stänga av sig.

 

Alternativet är annars att köra en Recovery.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den delen av programmet återskapar partitionen så mycket som programmet klarar.

Du kan prova att köra den delen av programmet på den krånglande partitionen.

Det kan ta ganska lång tid så förbered datorn på att inte gå in i viloläge eller stänga av sig.

 

Alternativet är annars att köra en Recovery.

 

Åge

 

Jag testade men fick någon fråga efter ett tag om jag var medveten om att partitionen kan försvinna så jag avbröt. Jag trodde funktionen skulle återskapa partion, inte ta bort den...

 

Ja det får väl bli Recovery i morron.

Jag fick ju åtminstone (på något konstigt sätt) den externa att funka, det var den som var problemet från början.

Tack för ditt tålamod och alla försök :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade men fick någon fråga efter ett tag om jag var medveten om att partitionen kan försvinna så jag avbröt. Jag trodde funktionen skulle återskapa partion, inte ta bort den...

 

Ja det får väl bli Recovery i morron.

Jag fick ju åtminstone (på något konstigt sätt) den externa att funka, det var den som var problemet från början.

Tack för ditt tålamod och alla försök :)

Eftersom du inte har något på D, kan du prova att ta bort den. Starta MiniTools och kör "delete partition". Om det går får du en del som är "unallocated". Sedan skapar du en ny partition där med ntfs. Kan vara värt att prova.

 

Förresten, har du provat att formatera D med MiniTools?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte har något på D, kan du prova att ta bort den. Starta MiniTools och kör "delete partition". Om det går får du en del som är "unallocated". Sedan skapar du en ny partition där med ntfs. Kan vara värt att prova.

 

Förresten, har du provat att formatera D med MiniTools?

 

Ja jag har provat att formatera med MiniTools men det gick inte.

Ja det kan jag ju prova...

Kan nämna också att jag provade en gång till igår att bara högerklicka igen på D och välja Formatera. Jag lät det stå en stund och efter en ganska lång stund  märkte jag att "markören" (eller vad man ska kalla det) hade rört på sig lite. Jag lät det stå på hela natten och på morronen hade den gått upp till halva tiden men det verkade som den hade stannat där och datorn var VÄLDIGT varm så jag stängde av det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du inte har något på D, kan du prova att ta bort den. Starta MiniTools och kör "delete partition". Om det går får du en del som är "unallocated". Sedan skapar du en ny partition där med ntfs. Kan vara värt att prova.

 

Förresten, har du provat att formatera D med MiniTools?

 

Oj oj....oj!

Så lätt var det till slut.

Delete Partion.

Create Partion.

Klart!

Funkar!

Tog 10 sekunder :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast....nu är det likadant igen.

Kommer inte åt D och inte USB-minnet och när jag testade att koppla in den externa hårddisken så kommer jag plötsligt inte in den igen...

Konstigt....

Tror inte att det är något som helst fel på partionen eller diskarna, alltså inga fel på filsystemen. De fungerar ju felfritt ibland. Felet är att jag då och då inte kommer åt dem, något blockerar.

 

Får väl bli en Fabriksåterställning i alla fall då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...