Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook express


Qvirre

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har OE som e-post program,och det har fungerat bra, när man sparat brev i "mina dokument" men nu helt plötsligt så går dom inte att öppna,utan hänvisar till ett annat e-post program "Live mail" vad är det för skoj,har W-XP på datorn.

Qvirre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på en sådan .eml (heter de väl för OE?) och välj "Öppna med.."

Välj OutlookExpress och se till att valet "öppna alltid med" är markerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja det var precis det jag gjorde,och visst outlook express öppnades men inte brevet, det fanns där inte...

Qvirre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja det var precis det jag gjorde,och visst outlook express öppnades men inte brevet, det fanns där inte...

Qvirre

 

Bekräftas!

Vet att detta fungerat tidigare, även om det var väldigt länge sedan jag använde OE.

 

Jag klurar lite på detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är lösningen:

http://support.microsoft.com/kb/312355

 

Att bara associera räcker inte. Man måste lägga till en sk. växel också.

 

Jag gjorde efter beskrivningen men det stämde inte riktigt och fungerade inte riktigt.

Jag valde att ta bort den åtgärd som fanns, vilket var open och inte Öppna.

Sedan valde jag Ny och skrev som åtgärd Öppna och som Program för att utföra åtgärden klistrade jag in "C:\Program\Outlook Express\MSIMN.EXE" /eml:%1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har inte varit i kontakt med forumet under lång tid. Tidigare har jag fått förnämlig hjälp av Cecila.

 

Gammal man gör så gott han kan, men glömmer allt för ofta.

 

Nu har jag bytt till en ny ock större hårddisk samt gjort en helt ny installation av Windows, och program.Jag gjorde ett fel vid filöverföring och fick tillbaka mina problem som var orsaken till att göra en helt nyinstallation. Som extrta säkerhet har jag kopierat mail filer i form av .dbx och .eml .Däribland hade jag mail som var värdefulla att behålla.Hur får jag tag i dessa.Jag har tillgängligt Live Mail och Microsoft Outlook 2010.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Outlook 2010 och när jag dubbelklickar på en sparad .eml öppnas den direkt i Outlook 2010.

Jag kan även dra en sådan .eml till en mapp i min postlåda och därifrån öppna den. Dock kan jag inte förhandsgranska.

Felmeddelandet antyder att man kan installera en sådan granskare.

 

Fungerar (räcker) detta för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...