Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att skriva ut endast med svart bläck


äppelsaft

Rekommendera Poster

Går det att endast skriva ut med en svart patron i skrivaren, photosmart C7280. Jag har bara den svarta patronen kvar och jag får felkoden fel har uppstårr med bläcksystemet med felkod C18a0001. Jag har följt två tre anvisningar där några av dessa var att hålla ner ok,avbryt,svart och färg och sedan stänga av skrivaren, repetera två gånger. Det medförde endast en ominstallation men problemet kvarstod.

 

Hag har provat t med att välja svart/vitt på inställningarna men det är inte felet. Står det någonstans att alla patroner måste ha färg för att utskrift ska ske, var har jag missat det i såfall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Du behöver ha alla färgpatronerna monterade i skrivaren för att den skall fungera. De kan vara tomma på bläck men sitta kvar i skrivaren.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du behöver ha alla färgpatronerna monterade i skrivaren för att den skall fungera. De kan vara tomma på bläck men sitta kvar i skrivaren.

/ Jari

Alla patroner sitter i skrivaren och det har funkat varenda gång fram tills nu fast nu var det 2-3 år sedan jag använde den sist. Så det är inte felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3204785&cc=se&dlc=sv&lc=sv&jumpid=reg_r1002_sesv_c-001_title_r0003

Hp har ju ett program Utskrifts-och skanningsdoktor det brukar avhjälpa de flesta fel som uppkommer i HPs skrivare.

Drivrutinen du länkade till är den första jag installerade. Men det har inte hjälpt, inte heller dianostikverktyget som ibland inte varje gång säger att det är trasse lmed papprena. Det är inte felet,  får ta och ringa supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 2- 3år sedan du använde skrivaren då skulle nog jag prövat med en ny bläckpatron istället. För hur det än är så torkar ju bläcket ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...