Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
peach7791

Systemåtertällning

Rekommendera Poster

peach7791

Hej!

För ett tag sedan, slutade mitt ljud på datorn att fungera, går jag in på ljudets inställningar och försöker spela upp testtonen går inte heller detta. Problemet kom i samband med att jag gjorde en uppdatering genom windows update. Därför har jag försökt att göra en systemåterställning, men får då ett felmeddelande " systemåterställningen kunde inte utföras. Ett okänt fel inträffade under systemåterställningen". Hur kommer jag till bukt med detta (har provat flera gånger och valt olika återställningspunkter)?

Om detta sedan hjälper mig att få tillbaka ljudet, vet jag inte, men har råkat ut för att ljudet försvunnit förut vid uppdatering och då funkade det med en systemåterställning. Men ett problem i taget....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Åge N

Hej!

För ett tag sedan, slutade mitt ljud på datorn att fungera, går jag in på ljudets inställningar och försöker spela upp testtonen går inte heller detta. Problemet kom i samband med att jag gjorde en uppdatering genom windows update. Därför har jag försökt att göra en systemåterställning, men får då ett felmeddelande " systemåterställningen kunde inte utföras. Ett okänt fel inträffade under systemåterställningen". Hur kommer jag till bukt med detta (har provat flera gånger och valt olika återställningspunkter)?

Om detta sedan hjälper mig att få tillbaka ljudet, vet jag inte, men har råkat ut för att ljudet försvunnit förut vid uppdatering och då funkade det med en systemåterställning. Men ett problem i taget....

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vi få veta följande:

Vilken datormodell är det, fabrikat och modell?

Vilket operativsystem gäller det (även om det är 32-bitars eller 64-bitars)?

Åge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
peach7791

Hej!

Det gäller Vista Home 32-bitars. Sedan är det en HP Pavilion dv7 notebook PC.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
peach7791

Ingen som vet, varför en systemåterställning inte går att göra. Jag tar gärna emot alla möjliga idéer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Det kan t ex vara ett antivirusprogram som lägger sig och inte vill att Windows-filer ändras. Du kan pröva med att göra en systemåterställning i felsäkert läge.

Starta om datorn i felsäkert läge genom att trycka F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...