Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fråga om Samsung Galaxy S MMS problem


couchboy

Rekommendera Poster

Hej har en Samsung Galaxy S advanced och har problem med mottagningen av mina MMS.Har vart i kontakt med comviq kundtjänst som inte kan hjälpa som vanligt....

 

Problemet är att vissa MMS går bra att emot och vissa inte.Har gjort alla inställningar som finns att göra under APN anslutningar. Men när jag försöker sätta över telefonen på den nya konfigureringen så hoppar den bara tillbaka till din gamla hela tiden.Får upp meddelande om att man kan hämta MMS:et men när man försöker hämta det står det bara hämtning misslyckades. Internet funkar så det är inget problem med anslutningen på så vis.Nån som har nåra bra ideér på vad som kan vara fel? Funkade med alla tidigare hos Telenor...är det nån som vet vad som kan skilja sig...??

 

Vore väldigt snällt om nån kunde hjälpa mig.Har försökt med typ allt för att lösa detta problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det ordnat sig och du ej behöver mer hjälp?

Mitt förslag är annars att du testar SIM-kortet i en annan mobil och om det går att ta emot MMS med den.

Be annars Comviq skicka dig ett nytt SIM.

Det kan också vara att en gammal spärr av nåt slag (nån .apk) ligger kvar i den om den tidigare varit låst till Telenor. Gå in i telefonen via datorn och kika runt vad du hittar som kan tänkas behöva tas bort (överkurs, men så brukar jag fixa det mesta som trilskar).

Sista alternativet är väl att du gör en total återställning.

Inte mycket till hjälp kanske men bättre det än inget kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...