Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
simoneG1993

problem med skrivarhuvud canon pixma ip4500 BIFOGADE BILDER

Rekommendera Poster

Hejsan!

Kan någon vänlig själ hjälpa mig??

 

Jag skulle idag skriva ut några fotografier, som jag senast gjorde på min Canon pixma ip4500 för ca 4 månader sedan.

Fick ett felmeddelande där det står operatörsfel, senare efter anvisningen fick felmeddelande om skrivarhuvudet. Hur ska jag gå tillväga för att få skrivaren till att fungera igen?

 

Se bifogade bilder

 

 

post-134182-0-02186100-1391439694_thumb.jpg

post-134182-0-37537300-1391439705_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum.

 

Vilket operativsystem kör du på?

 

I denna frågeställares tråd så kör han visserligen på Mac O/S men i övrigt verkar det vara samma felmeddelande och i tredje svaret från Canon Product expert så kanske lösningen till ditt problem finns och detta skall vara oberoende av operativsystem.

http://forums.usa.canon.com/t5/Personal-Printers/iP4500-error-message/td-p/32937

 

Obs. Följ instruktionerna noga och dessa bör också finnas i manualen på svenska om det inte fungerar med engelska för dig.

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för visat intresse och ditt svar.

 

Jag har windows 7 i datorn. Läste instruktionerna i länken du gav, har testat att plocka ur skrivarhuvudet tidigare men verkar inte vara det som är problemet. Har ingen manual då den har kommit bort, gick in på Canons hemsida, och laddade ner manualen till skrivaren. Dock gick den filen inte att läsa, den är komprimerad och vet ej hur jag "packar upp den" eller vad som ska göras. Engelska fungerar många gånger lika bra att läsa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte kollat vad det är för format på filen med manualen, men det brukar vara .zip och då högerklickar du på filen och väljer "Extrahera alla" för att packa upp den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kompilerad HTML- hjälpfil står det att det är. Provade att packa upp den enligt din anvisning, men såg ingen förändring efter den var genomförd. Går det att få hjälp hos Canons kundservice, eller måste jag lämna in skrivaren på reparation?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittar för närvarande inte filen. Tror dock det är ganska meningslöst att försöka sig på angående bruksanvisningen. Funderar på om det kanske kan hjälpa om jag ominstallerar skrivarprogrammet?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir nog till att kassera denna skrivare och hoppas på att hitta en annan färgskrivare som kan ha färgpatronerna som jag har i min nuvarande. Har en kasse full och känns väldigt motigt att göra sig av med dom...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jari!

 

Jag följde din anvisning, men då klagade skrivaren på operatörsfel, enligt bild nr. 2 som jag tidigare bifogat. Har windows 7 i båda mina datorer och har inte varit något problem tidigare. Tänkte testa på en dator som har windows 8. Men ha inte särskilt stora förhoppningar på att det ska fungera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...