Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Flight Simulator X ominstallera problem


Tobbe_890

Rekommendera Poster

Jag har MS Flight Simulator X som jag köpte för några år sedan. Det har fungerat bra. Jag behövde ominstallera allt då jag fått problem med datorn och alla filer fanns kvar men alla program försvann. Ominstallation av de flesta program gick bra men när jag skulle installera FS fick jag felmeddelande. Efter diverse googlande upptäckte jag att flera haft samma problem som jag och att Microsoft skapat ett litet program (resetsldl.exe) som skulle avhjälpa detta. När jag körde programmet enligt anvisningar fick jag felmeddelandet: "Failed to delete the token store. Error HRESULT 80004005". Även detta felmeddelande har flera fått. Ingen har vad jag vet hittat en lösning. Nu har jag ett spel som inte längre går att använda och en (dyr) joystick som jag inte använder annars. Att formatera hela hårddisken vill jag inte göra. Är det någon som har någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken Windowsversion använder du? Och kör du alla verktyg som Administrator? Det är rätt viktigt att köra som administrator.

 

Själv har jag förresten bytt bort Flight Simulator mot X-Plane. Då Flight Simulator inte längre utvecklas och supportas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Jag använder Windows 8 och kör som Administratör. Visste inte om X-Plane. Är det lika bra som FS? Att FS inte längre supportas har vi nog märkt. Eftersom det inte går att ominstallera måste det nog vara felskrivet någonstans. Tråkigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

X-plane satsar mer på realism så om det är något du är ute efter så är det helt klart rätt spår att gå.

 

Är det 64-bitars Windows du har också? Jag har en teori om att det är något som ställer till det. Jag tror det kan lösas med att köra i kompatibilitetsläge, men jag är osäker på hur man ska ställa in det då det verkar som att en del verktyg man ska använda verkar köras från kommandoprompten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har Windows 8 -64 bit. Men jag tror jag struntar att försöka lösa problemet med FS. X-plane verkar vara intressant, tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite smått off-topic... Vilken kontroll använder du? Jag kör en kombination av CH Products joysticks och pedaler och Saiteks paneler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder bara Logitechs extreme 3Dpro. Jag är inte någon avancerad användare av flygsimulatorer. Just nu inhandlat X-plane som jag försöker lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...