Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

asus dator med win8 läser inte dvd+r


theresen

Rekommendera Poster

hej.

 

jag har hjälpt min pappa att bränna film från min dvdspelare och allt gick bra. men när jag ska kolla skivan i datorn funkar det inte, det står att mappen är tom i utforskaren men i egenskaper för skivan så är den full.

datorn spelar upp den i asus egen media spelare. vlc hittar inte den.

datorn spelar upp dvd+rw och cd-r med vlc och de syns även i utforskaren, det är de alternativen jag har.

 

hittade dvd+r skivor som jag vet har funkat i min gamla dator men den funkar inte nu heller.

 

 

Tillägg:

har varit och kollat hos pappa, vi har samma dator men min är nog en modell nyare än hans. han köpte sin för 1år sen och jag köpte min för 6mån sen. vi kollade asus egen spelare men det gick inte hos han, den enda skillnaden jag ser är att när man öppnar spelaren så är det flera rutor där det står grejer jag antar att det är vilka grejer spelaren stödjer och jag har flera rutor än han. tex dolby....ljud iaf och liknande.

ingen av oss har använt asus egen spelare innan så vi har inte ändrat på något.

vi kollade även hans dvd spelare men den ville inte alls, den är typ 3år gammal men en billig variant. han visste inte vart han hade instruktionsboken just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för modell din pappa har? märke / modell? Vissa skivor kan vara svårt med, verbatim brukar alltid fungera. Som sagt, VLC bör kunna spela dvd skivor. Har du testat flera skivor? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...