Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zippade muslkfiler


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett antal musikfiler som är zippade. Problemet är att när jag extraherar försvinner låt nr 1 från albumet. Det gäller inte alla album, utan bara en del. Har försökt med VLC o Media player, ingen funkar. OS windows 7 pro *64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Varför zippa musikfiler?)

 

Hur ser innehållet i zip-filen ut om man öppnar den med ex. TotalCommander, WinZip, WinRar, 7Zip osv ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna kommer zippade från där jag köper muslken. Filerna är kompletta när dom kommer som zip, det är när jag extraherar, som just första låten från albumet försvinner.

Dom försvinner egentligen inte, utan kommer som okänd media, men utan musik. Det känns som det är mitt OS som knasar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.. knepigt..

Dum fråga kanske men är den "första filen" en låt eller en spellista?

(Jag har aldrig köpt musik på detta sättet..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har ett antal musikfiler som är zippade. Problemet är att när jag extraherar försvinner låt nr 1 från albumet. Det gäller inte alla album, utan bara en del. Har försökt med VLC o Media player, ingen funkar. OS windows 7 pro *64.

Varken VLC eller Media player kan ju packa upp ZIP filer (eller någon annan spelare som jag känner till) så jag antar du använder den uppackare som är inbyggd i utforskaren/OS (komprimerad folder)

Skulle tro att denna inte är den smartaste när det gäller ZIP filer!

 Bland annat har Winzip ett eget format (ZIPX) numera som de säger är bättre på att komprimera JPG (och kanske då även MP3) men ZIPX filer  kan inte läsas av andra program. Prova att packa upp den zippade filen till en mapp med något annat program, Winzip, Winrar 7zip, det finns massor att välja på, både betalprogram och gratisvarianter. 

Det verkar förresten som du har fil tillägget dolt i visningen, det borde du slå på! Meddelande "okänt media" får du väl i spelaren men är filen fortfarande en MP3 eller något annat musikformat och i så fall skadad, det kan även vara leverantören som missat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tack till Mikael63 och RuneM, tyvärr funkar det inte med några zip-program. Troligtvis är filen paj från leverantören. Jag får kontakta dom och kolla om felet ligger där.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...