Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fps = frame per sekund!??!


H a z z e

Rekommendera Poster

Tjena alla flash-rävar! ;-)

 

fps = frame per sekund, men detta stämmer inte. En kraftfullare dator spelar upp filmen snabbare medans en med slö cpu spelar upp filmen långsammare. Nån som vet hur man gör för att filmen verkligen spelar fps?

 

Mvh. Hazze

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, sätt ett lågt värde så även långsamma datorer _orkar_ spela upp den i din satta hastighet ;)

 

Vad kan du annars göra åt datorer som är för slöa? Inte mycket... avancerade flash-animationer tenderar att vara rätt krävande.

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... men ändå frames per sekund...

En sekund borde vara lika lång/kort i en 75-mhz-dator som i en 400-mhz... eller betyder inte S:et i FPS sekunder? Har jag missat nåt? Detta är mycket irriterande tycker jag... jag ska prova att köra med mindre fps och se vad resultatet blir...

 

Mvh. Hazze

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en långsam och en snabb dator tycker garanterat att en sekund är lika lång. m e n är animationen tung orkar den sämre datorn kanske inte skicka information i den hastigheten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sekund borde vara lika lång/kort i en 75-mhz-dator som i en 400-mhz... eller betyder inte S:et i FPS sekunder? Har jag missat nåt?

 

En sekund är förvisso en sekund. Men om en dator är långsam och bara orkar spela upp en animation i en viss hastighet så hjälper det liksom inte att man säger åt den att skynda på.

 

Tyvärr, kanske ska tilläggas... för annars hade jag aldrig behövt uppgradera datorn utan hade bara sagt åt den att köra alla mina spel i 120 FPS ;)

 

/Björn G

 

[inlägget ändrat 2001-09-19 12:43:40 av Björn G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...