Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bojkottar PC FÖR ALLAs webbläsartest


Sture888

Rekommendera Poster

  • Svars 66
  • Skapad
  • Senaste svar

inte normalt att man letar i avdelning hjälp innan man laddar ner

Men det tycker Cecilia är normalt, så hon går väl alltid in på massa sidor för att veta hur fullständigt programmet var innan hon laddar ner :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Kan någon förklara det här. Firefox kräver administrativt bekräftelse som standardwebbläsare, men Opera kräver inte det?   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellin, du har tydligen missat att det står att finjusteringar kommer att finnas för hämtning varannan vecka! Detta om något visar ju på att det inte är en "färdig produkt" detta såg till och med jag som har en blodpropp i synnerven i vänster öga och därmed nedsatt syn! :D

Dessutom går jag på starka blodtryckssänkande piller så jag tänker inte riktigt klart :D men försiktigheten släpper jag inte och därför läser jag noggrant all information som finns på sidan innan jag laddar ner något. Försiktighet är en dygd! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan man ifrågasätta hur länge en webbläsaren kan vara en BETA trots att man inte märker nån skillnad med senaste versionen jämfört med en fullständig?

 

Så är det ingen här som kan påvisa bristerna, det är ju verkligen empiriska belägg att bara säga, det är en BETA och ska anses som en vetenskaplig förklaring :blink:

 

Om skillnaden i den omfattning är så liten som viss del kan infatta övriga fullständiga webbläsare, så saknar BETA-faktorn empirisk anmärkningsvärd grund.

 

Varför lura folk att tro att datorn kraschar när BETA-webbläsaren inte är så ihållande krasslig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara att läsa alla buggrättningar som har gjorts i olika utgåvor av Opera Next version 22 innan den ansågs tillräckligt bra för att bli en släppt (färdig) Opera version 22: http://blogs.opera.com/desktop/changelog22/

Men der har inte med saken när en tidning ska skriva om olika webbläsare. En tidning ska vara opartisk och kunna pröva allt. Det är inte precis så journalistisk att visa ointresse bara för det är beta-webbläsare.

 

Eller vågar inte PC FÖR ALLA testa beta-webbläsare i fall det inte skulle vara så stor skillnad, och därför på ogrundade påstående skyller på att beta-webbläsare inte är fullständig och opålitlig.

 

Åhh vad enkelt val utan att ens vidröra på fakta genom att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Men der har inte med saken när en tidning ska skriva om olika webbläsare. En tidning ska vara opartisk och kunna pröva allt. Det är inte precis så journalistisk att visa ointresse bara för det är beta-webbläsare.

 

Eller vågar inte PC FÖR ALLA testa beta-webbläsare i fall det inte skulle vara så stor skillnad, och därför på ogrundade påstående skyller på att beta-webbläsare inte är fullständig och opålitlig.

 

Åhh vad enkelt val utan att ens vidröra på fakta genom att testa.

Jag har försökt att hålla mig undan denna tråd, eftersom det mest verkar handla om saker och ting som är för Sture888:s egen skull och bara för att ha något att argumentera mot.

 

Men nu vill jag blanda mig in, och säga vad jag tycker.

Tråden från början handlar enligt rubriken om att bojkotta PC För Allas webbläsartest.

 

Sedan börjar det skena iväg.

Jag har uppriktigt sagt svårt, eller rättare sagt väldigt svårt att förstå vart du vill komma; eller är det mest för att starta en diskussion om vad som helst?

 

Ok.

Du säger att en tidning skall vara opartisk?

Men der har inte med saken när en tidning ska skriva om olika webbläsare. En tidning ska vara opartisk och kunna pröva allt. Det är inte precis så journalistisk att visa ointresse bara för det är beta-webbläsare...//..

 

Skall vara opartisk? Varför då? En tidning skall enligt mina ögon vara allt annat än opartiskt, den skall ta ställning!

 

Men nu är ju inte PC För Alla en politiskt styrd tidning utan en tidning som drivs och sköts av kommersiella intressen och vars huvudsakliga uppgift är att förmedla nyheter om vad som sker på dator och elektronik-marknaden, samt ge kunskaper i form av tidningens särskilda avdelningar om tips & skolor bla. om Windoms 8, Microsoft Office etc. etc.

Detta inkluderar även PC För Allas Eforum

Har du problem med detta?

 

När det gäller alfa, beta utgåvor av programvaror:

Vad är det som känns oklart?

Detta är alltså Ej färdigutvecklade utgåvor som inte skall förväxlas med släppta (released edition).

 

Att basunera ut och tycka innan allt är klart - det är en rättighet som man äger här i Sverige, men bäringen är snedvriden och jag förstår alls icke vart du vill komma.

 

Slutligen vill jag bara säga ang. detta:

bojkotta PC För Allas webbläsartest.

 

Javisst, bojkotta detta bara.

 

Mvh  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men der har inte med saken när en tidning ska skriva om olika webbläsare. En tidning ska vara opartisk och kunna pröva allt. Det är inte precis så journalistisk att visa ointresse bara för det är beta-webbläsare.

 

Eller vågar inte PC FÖR ALLA testa beta-webbläsare i fall det inte skulle vara så stor skillnad, och därför på ogrundade påstående skyller på att beta-webbläsare inte är fullständig och opålitlig.

 

Åhh vad enkelt val utan att ens vidröra på fakta genom att testa.

Blanda inte bort korten, du vet mycket väl att det inte var det jag svarade på utan detta som du skrev sist:

Så kan man ifrågasätta hur länge en webbläsaren kan vara en BETA trots att man inte märker nån skillnad med senaste versionen jämfört med en fullständig?

 

Så är det ingen här som kan påvisa bristerna, det är ju verkligen empiriska belägg att bara säga, det är en BETA och ska anses som en vetenskaplig förklaring :blink:

 

Om skillnaden i den omfattning är så liten som viss del kan infatta övriga fullständiga webbläsare, så saknar BETA-faktorn empirisk anmärkningsvärd grund.

 

Varför lura folk att tro att datorn kraschar när BETA-webbläsaren inte är så ihållande krasslig?

Du verkar ju inte vara någon vidare testare när du inte märker av alla buggar som finns.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt att hålla mig undan denna tråd, eftersom det mest verkar handla om saker och ting som är för Sture888:s egen skull och bara för att ha något att argumentera mot.

 

Men nu vill jag blanda mig in, och säga vad jag tycker.

Tråden från början handlar enligt rubriken om att bojkotta PC För Allas webbläsartest.

 

Sedan börjar det skena iväg.

Jag har uppriktigt sagt svårt, eller rättare sagt väldigt svårt att förstå vart du vill komma; eller är det mest för att starta en diskussion om vad som helst?

 

Ok.

Du säger att en tidning skall vara opartisk?

 

Skall vara opartisk? Varför då? En tidning skall enligt mina ögon vara allt annat än opartiskt, den skall ta ställning!

 

Men nu är ju inte PC För Alla en politiskt styrd tidning utan en tidning som drivs och sköts av kommersiella intressen och vars huvudsakliga uppgift är att förmedla nyheter om vad som sker på dator och elektronik-marknaden, samt ge kunskaper i form av tidningens särskilda avdelningar om tips & skolor bla. om Windoms 8, Microsoft Office etc. etc.

Detta inkluderar även PC För Allas Eforum

Har du problem med detta?

 

När det gäller alfa, beta utgåvor av programvaror:

Vad är det som känns oklart?

Detta är alltså Ej färdigutvecklade utgåvor som inte skall förväxlas med släppta (released edition).

 

Att basunera ut och tycka innan allt är klart - det är en rättighet som man äger här i Sverige, men bäringen är snedvriden och jag förstår alls icke vart du vill komma.

 

Slutligen vill jag bara säga ang. detta:

Javisst, bojkotta detta bara.

 

Mvh  :)

 

Jaså säger du det!

Men det gick så bra för PC FÖR ALLA för några år sen att skicka med en CD med en beta-version av Microsoft Office, men här dög det minsann att pracka på folk ett beta-program.

 

När Google Chrome var ny och var en beta så gjorde PC FÖR ALLA en artikeln. Här dög det minsann att skriva om ett beta-program, så var det dock inte viktigt att det ska vara ett fullständigt program.

 

Jag antar att PC FÖR ALLA trampat i klaveret fler gånger om man granskar några år tillbaks. Har en trave tidningar i förrådet flera år tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså säger du det!

Men det gick så bra för PC FÖR ALLA för några år sen att skicka med en CD med en beta-version av Microsoft Office, men här dög det minsann att pracka på folk ett beta-program.

 

När Google Chrome var ny och var en beta så gjorde PC FÖR ALLA en artikeln. Här dög det minsann att skriva om ett beta-program, så var det dock inte viktigt att det ska vara ett fullständigt program.

 

Jag antar att PC FÖR ALLA trampat i klaveret fler gånger om man granskar några år tillbaks. Har en trave tidningar i förrådet flera år tillbaks.

Rundgång ser jag. Du tog upp den tidiga versionen av Chrome redan i inlägg 31 och Office i inlägg 39.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rundgång ser jag. Du tog upp den tidiga versionen av Chrome redan i inlägg 31 och Office i inlägg 39.

 

Nu är det ju så att folk här envisas med att det är pålitliga program som "pc för alla" ska skriva om inför vanliga användare. Men folk ignorerar när "pc för alla" faktisk har brackat på läsare opålitliga program. Såg det ut som att folk här tog anmärkningen på allvar?, Nä äh,  och lätt slätade över.

 

Har "pc för alla" gjort så håller inte argumentet att tidningen är avsedd för vanliga enkla användare

 

Men hoppsan vad är det här :blink:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.509582/har-ar-operas-nya-webblasare---next

 

Att det inte är en skarp utgåva framgår dock inte. Nu luras folk att tro att den är lika pålitlig och säker. Hur kan "pc för alla" förskingra sådan viktig info?

 

Vad säger anhängarna om detta som hävdar att "pc för alla" skriver om säkra pålitliga program och avses för enkla användare? Så nu får folk här allt ompröva saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt :o

Det här är ju "pc för alla,s" eforum. Titta på loggan längst upp! Märkligt att ansvara för ett forum men inte delta när innehållet kritiseras. Så jag anser i högsta grad att jag kritiserar på rätt plats

 

Så varför ska det stå i loggan PC FÖR ALLA eforum när det inte går att associera eforum till Pc för alla? Det brukar vara vanligt att redaktionen brukar vara delaktig till en viss del på sina egna forum, så är det på andra sajter.

 

Där har du förklaringen att jag postade tråden här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men redaktionen är inte delaktig här fast de betalar och sköter driften av forumet. Det finns ingen på PC för Alla som läser inläggen här annat än att de läser lite grann när de vill ha några enkla fråga-svarstrådar att kopiera in i tidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC FÖR ALLA är väldigt konstiga. De höjer ribban efter kvaliteten på webbläsare. Men när Opera nästan var ny så gick det bra att skriva om en icke så enkel användarvänlig webbläsare. Inlägg fick man installera manuellt med att klistra in i programmappen. Svensk rättstavning likaså, men samtidigt hade redan Firefox självinstallation.

 

Om några år så har PC FÖR ALLA inget att skriva om. Alla avseenden på egen kunskap har tidningen tömt ut. PC FÖR ALLA kommer ägna sig åt att avgöra vilket program som ser snyggast ut jämfört med konkurrenter, någon grundläggande kunskap kommer inte läras ut.

 

så kan tidningen byta namn till PC FÖR SKYGGA, för nu har inte längre tidningen artiklar hur man använder Excel, för ribban är höjd då ingen kunskap ska förmedlas i tidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...