Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan ej svara på epost i TB


reso

Rekommendera Poster

Hej alla glada forumister

 

Nu har jag tröttnat på att leta i E-forumet  (för jag hittar inget)

 

Jag får e-post i TB och det är ok, jag kan läsa och ta bort   men när

jag skall svara på en sändare så behöver jag lösenord och det vet jag, och det har jag

skrivit in, men då svarar TB att den först "inloggningen till servern mailout.telia.com misslyckades"

Sen får jag upp ett meddelande att:

"Det gick inte att skicka meddelandet.

Ett fel uppstod vid sändandet av e-post: Saknar lösenord för mailout.telia.com.

Meddelandet skickades inte.

 

även detta kommer fram

 
"Det gick inte att skicka meddelandet.
Meddelandet kunde av okänd anledning inte skickas med SMTP-servern mailout.telia.com. Kontrollera att dina inställningar för SMTP-server är riktiga och försök igen, eller kontakta din nätverksadministratör."
 
Vad gör man
Kristian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kristian!

 

Har du kontrollerat att det står rätt i Kontoinformation för ditt Telia-konto genom att jämföra med Telias anvisningar?

Är du säker på att du skriver in rätt lösenord, dvs har du kollat genom att logga in på Telias webbmejl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du ansluten via ex. Telias ADSL när du försöker skicka detta?

Ja Mikael

Jag har telias bredband

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kristian!

 

Har du kontrollerat att det står rätt i Kontoinformation för ditt Telia-konto genom att jämföra med Telias anvisningar?

Är du säker på att du skriver in rätt lösenord, dvs har du kollat genom att logga in på Telias webbmejl?

Hur menar du Cecilia ?

 

Jag såg nu att jag fick ett meddelande nere till höger på skärmen där det stod  att den inte kunde hantera IMP4

vad det nu innebär :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv gärna av felmeddelandet exakt samt vilket program det kommer från.

 

Thunderbird - Verktygsmenyn - Kontoinställningar - Server för utgående e-post

Jämför med http://www.telia.se/privat/support/epost/konfigureraepostkonto

Servernamn mailout.telia.com

Port 465

SSL/TLS

Användarnamn: fullständig e-post adress

 

Logga in på https://webmail.telia.com/cp/ps/Main/login/Login?d=pne.telia.com och se att det går bra där med samma lösenord som du skriver in som lösenord i Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv gärna av felmeddelandet exakt samt vilket program det kommer från.

 

Thunderbird - Verktygsmenyn - Kontoinställningar - Server för utgående e-post

Jämför med http://www.telia.se/privat/support/epost/konfigureraepostkonto

Servernamn mailout.telia.com

Port 465

SSL/TLS

Användarnamn: fullständig e-post adress

 

Logga in på https://webmail.telia.com/cp/ps/Main/login/Login?d=pne.telia.com och se att det går bra där med samma lösenord som du skriver in som lösenord i Thunderbird.

Nu fungerar mitt teliakonte men

mitt företagskonte rednote.se funkar inte

Jag får inte några mail när jag klickar på hämta.

Vet du vad det betyder att det är ett "lås" vid kuvert-symbolen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

 

Har du gått igenom inställningarna för det i Thunderbird - Verktygsmenyn - Kontoinställningar - rednote-kontot - Serverinställningar?

Jag antar att du har anvisningar för det från webbhotellet eller vem som nu har hand om den e-posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...