Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återinstallation av Office 2010 efter byte av OS


hermann

Rekommendera Poster

Jag har en Office Hem och Student licens (3 PC:er). Jag har installerat på två (och vill spara den tredje installationen för en kommande PC). Jag avser att byta OS från XP till W7 vilket kräver nyinstallation av operativsystemet. Kan jag återinstallera Office på denna PC (utan att tappa den "tredje" installationen)? Måste jag i så fall avinstallera Office före bytet av OS?

 

Märkligt att man inte hittar infon på MS hemsida!! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så mycket trassel med en licens, bara man använder den på rätt sätt.

 

Som i denna tråd, så gäller det för hermann att han använder den i max 3 datorer samtidigt, och följer dom råd som Ceciliia ger, så ska det fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så mycket trassel med en licens, bara man använder den på rätt sätt.

 

Som i denna tråd, så gäller det för hermann att han använder den i max 3 datorer samtidigt, och följer dom råd som Ceciliia ger, så ska det fungera.

Håller med.

Samt när man har köpt en programvara och om man redan lärt sig en hel del om just den programvaran vill man ju naturligtvis också använda denna i första hand, då vill man väl ogärna lära om allting för att kunna använda en annan, även om den skulle råka på vara gratis. ;)

 

Personligen gillar jag MS-Office 2010 med alla dess olika delar, även om jag i huvudsak använder Thunderbird istället för Outlook. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...