Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fastnad i Thunderbird


PerE

Rekommendera Poster

Thunderbird har fastnat i hämtning av ny post. Det står: Hämtar meddelande 1 av 33 till "mitt konto" men kommer aldrig därifrån. Förslag?

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du logga in på en webbmejl för det kontot och ta bort det mejl som är äldst (det är väl det som laddas ner först). Du kan ju vidarebefordra det till ett annat konto om det är viktigt att ha kvar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Pop-ade konton, reparerar alla mappar med kontot.

Om Imap, kolla vilka mappar du prenumererar på. Testa ta bort/lägga till/ändra dessa mappar.

 

Kan vara så enkelt att du inte prenumererar på skräpmappen på servern och att TB ändå upptäcker att det finns epost där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Pop-ade konton, reparerar alla mappar med kontot.

Om Imap, kolla vilka mappar du prenumererar på. Testa ta bort/lägga till/ändra dessa mappar.

 

Kan vara så enkelt att du inte prenumererar på skräpmappen på servern och att TB ändå upptäcker att det finns epost där

Det är Pop-konto (pop.europe.secureserver.net).

Det fåniga är att jag har samma konto på 3 datorer och på 2 fungerar det fint. Detta har hänt tidigare och då har jag kopierat Profilinnehållet till "besvärdatorn" från en annan. Då fungerar det ett tag men plötsligt låser den igen. Hårdvarufel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, skadar inte att kolla hur hårddisken mår även om det känns lite långsökt

men reparera eller kanske komprimera mapparna och kanske det löser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Pop-konto (pop.europe.secureserver.net).

Det fåniga är att jag har samma konto på 3 datorer och på 2 fungerar det fint. Detta har hänt tidigare och då har jag kopierat Profilinnehållet till "besvärdatorn" från en annan. Då fungerar det ett tag men plötsligt låser den igen. Hårdvarufel?

Kan också vara något mail som hänger sig, därav "låsningen".

 

Testa enligt inlägg #4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan också vara något mail som hänger sig, därav "låsningen".

 

Testa enligt inlägg #4

I bland ser man inte skogen för alla träden.

Körde Advanced SystemCare Pro och allt löste sig. (Visade 1 st diskfel?)

Tack alla för ert engagemang!

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...