Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nog är det virus på G alltid


Hakinger

Rekommendera Poster

Nu på morgonen hade jag över 500 "attacker" i Zonealarm (loggen orkar bara med 500)Första kom 16:33 igår.

Och dom flesta kommer då från Comhem användare, som vanligt :-( Fast det är väl så att det är inom nätverket den smittar, den nya.

 

Var det klantiga användare igen eller? Hörde rykten om att nmida eller vad den senaste nu heter smittar utan att man behöver klicka på nånting?

 

Svarar mig själv:

Hädanefter ska jag läsa länkar som andra bistår med så att jag slipper skriva onödiga inlägg :)

 

[inlägget ändrat 2001-09-19 05:42:00 av Athlonman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu på morgonen hade jag över 500 "attacker" i Zonealarm (loggen orkar bara med 500)Första kom 16:33 igår.

 

Den där Nimda verkar ha orsakat en hel del uppståndelse...

 

Har Chello här; ingen onormal aktivitet alls :-) Är Chello användare månne mer datormogna ? ;-P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....jag är troligen en aning trög, men kan du förklara hur man tyder loggfilen i Zone Alarm....? Hur vet man vad som är vad? Vad betyder ex. "FWIN" eller "PE" eller "ICMP (type:3/subtype:1)".... Och "(flags:S).... Knepigt det här.... :0)

 

[inlägget ändrat 2001-09-19 09:23:28 av B@bs]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga att Nimda grjen verkar ha neutraliserats väldigt snabbt. Code Red höll ju på i ett par veckor minst.

 

Ett dygn efter så är rapporterna om "attacker" nere i normala 40-50 om dagen, från att ha varit mer än 2000 dagen innan.

 

Kul!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...