Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

för stor bild i Win7..!?!?


canardlover

Rekommendera Poster

Hej alla, har just bytt bildskärm och får då problem med att bilden är för stor så att ikoner och annat hamnar utanför bild..!? Kontrollpanelens inställningar verkar inte hjälpa tyvärr och drivrutinen är uppdaterar. Saknar grafikkort -kör på processorns grafik Intel i5...vad göra..??..

post-125068-0-67994500-1390913034_thumb.jpg

post-125068-0-96323600-1390913067_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du verkligen prövat att ändra skärmupplösningen  genom kontrollpanelen, utseende och anpassning, ändra skärmupplösning?

Det borde också finnas en autoadjust funktion på din skärm, om skärmupplösningen är fel brukar denna autoadjust genera ett felmeddelande med rekommenderad skärmupplösning när man triggar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går också att via skärmens inställningar ändra skärminställning genom att minska bredd och höjd på skärmbilden. Svårt och tipsa eftersom det brukar heta olika på olika skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det är den här skärmen .Det skadar inte att installera den här drivrutinen:.

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=vc-80113-1&cc=se&dlc=sv&lc=sv&os=4063&product=4084956&sw_lang=

 

Det är konstigt att drivrutinen för grafikkortet inte kommer från Intel. På en dator här med endast i3 grafik gör den det. Hämta från Intel !

 

http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar från er alla:

1) ändra skärmupplösning förvärrar bara problemet

2) installerade drivrutinen till HP2710-skärmen och gjorde omstart - ingen skillnad..=(..!

3) hittar ingen justering av bildstorlek i HP:n menyer, bara förflyttning av bilden i sid- eller höjdled.

 

återstår intels drivrutin....vi hörs...mvh/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack LARSAS, gick in på intels länk du gav oss och gjorde en test på datorns drivrutiner och mycket riktigt hade jag en gammal drivrutin(se bilaga)

Laddade ner den nya och BINGO...nu är bilden perfekt....

Märkligt att två olika program jag nyttjat för att kolla att alla drivrutiner är uppdaterade bägge har missat detta..?!? så jag trodde felaktigt att alla mina drivrutiner var up to date....TACK..!

post-125068-0-65073900-1390931451_thumb.jpg

post-125068-0-13756000-1390931464_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...