Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Dag Erlandsson

Fläkten trasig?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en HP Windows Vista HP Pavilion dv7-2111eo , som nu har börjat ”låta” på vänster sida. Tror att det är fläkten. Kan man som en enkel amatör själv åtgärda det? Dvs. öppna maskinen och gå ned till exempelvis Webbhallen och be om (köpa) en fläkt? Om ”ja” hur exakt gör jag för att öppna och hur ser fläkten ut? Måste jag byta fläkten eller kan man kanske rengöra den? Tacksam för supertydlig information till en enkel amatör.Tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har en HP Windows Vista HP Pavilion dv7-2111eo , som nu har börjat ”låta” på vänster sida. Tror att det är fläkten. Kan man som en enkel amatör själv åtgärda det? Dvs. öppna maskinen och gå ned till exempelvis Webbhallen och be om (köpa) en fläkt? Om ”ja” hur exakt gör jag för att öppna och hur ser fläkten ut? Måste jag byta fläkten eller kan man kanske rengöra den? Tacksam för supertydlig information till en enkel amatör.Tack på förhand.

http://www.hp.com/ctg/Manual/c01689926.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glöm  för allt i världen inte att jorda dig så du inte förstör några kretsar med statisk elektricitet. Det finns speciella verktyg (armband+antistatmatta) att köpa.

Eller använd en rostfri diskbänk. Det gjorde jag till att börja med, funkar hur bra som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...