Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskrift blir svart!


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Hjälp! Varför blir hela papperet svart vid utskrift i Inkscape? Bild i dokumentet är fortfarande positiv men i övrigt är hela papperet svart! Är det fel i programmet? Jag har kollat alla inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det alltid varit så?

 

Är det bara i Inkscape?

I så fall undrar jag om du har prövat att ominstallera programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte alltid varit så, det är bara nu i Inkscape, och jag har installerat programmet för inte så länge sedan, och de senaste versionen. Men första gången jag använder det på denna datorn. Och jag har provat att installera om det. (Kanske det inte är kompatibelt; två gånger har jag fått felmeddelande om att programmet oväntat måste avslutas.)

Eller så ligger det ff någon bugg i systemet, trots din tidigare genomgång, senaste dagarna hackar musen vid förflyttning och jag måste lusläsa detta, och fylla i bokstäver efteråt, för att vissa bokstäver inte "tar" - för att tala om ett annat ämne... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia... Jag installerade om Inkscape igen, och nu funkar det. jag får väl erkänna att den förra installationen kanske inte var komplett, för nu märkte jag att det tog längre tid med installationen och att jag fick med alla parametrar, det fick jag nog inte tidigare. Men det här inlägget var väl inte förgäves, det bara bekräftar att man ska vara noga med sina installationer. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju möjligt att det är något inkompatibilitetsproblem när programmet inte har fungerat tidigare i den datorn. Jag känner inte till programmet men jag hittade en gammal buggrapport när jag sökte: https://bugs.launchpad.net/inkscape/+bug/306215

Den är löst men det finns kanske något tips där som du kan pröva.

 

Pröva gärna med ett annat tangentbord och mus.

 

Tillägg:

Missade ditt senaste svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...