Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Lasse H

LÖST "Port 8080 eller 9001"

Rekommendera Poster

Det har blivit segare att surfa på sistone (sidor står och tuggar) så körde bredbandskollen.se och hade OK nedladdningshastighet men ingen uppladdningshastighet och fick felmeddelandet ”Kunde inte mäta uppladdningshastighet mot port 8080 eller 9001”.

Ligger problemet i min dator eller någon programinställning? Använder Windows 8 och Firefox.

Ett tag senare: Testade att koppla upp via WIFI och då fick jag 0,6-0,8  Mbit/s i uppladdningshastighet på Bredbandskollen men felmeddelande om att fel detekterats i Flash Player. Ominstallerade denna med samma resultat.

/Lasse

Redigerad av Lasse H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pröva med att avinstallera AVG och testa bredbandskollen.

Funkade utan anmärkningar på Bredbanskollen! Som vanligt huvudet på spiken när Orakel-cecilia ger råd!! :)   Tack så mycket! När jag ändå har dig på tråden: Jag har använt AVG i många år utan större problem. Har du förslag på andra anti-virusprogram?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad bra och tack själv :)

Egentligen borde det gå bra att använda AVG men inaktivera webbskydd (eller vad de nu kan kalla det). Det kan också ha blivit något felkonfigurering som orsakade problemet. Om du vill kan du pröva med att använda AVG:s särskilda borttagningsprogram nu för att verkligen få bort allt som har med AVG att göra och sen installera AVG på nytt.

AVG Remover: http://www.avg.com/us-en/utilities

Men annars är det flera gratis antivirusprogram som får bra resultat i tester, t ex Avast, Bitdefender, Avira, Ad-Aware.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma problem som Lasse H men jag använder Norton 360´s brandvägg.

Får samma svar när jag mäter på bredbandskollen. Ingen mätning på skickade filer.

Har du något förslag? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Egentligen inget mer än det som redan finns föreslaget i tråden, dvs korrigera felaktiga inställningar i Norton vilket väl antagligen kan göras genom en ominstallation av det. Sen kan du ju kontakta Symantec support.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu