Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför blir det automatiskt citat-svar?


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Huh?

HMM... varför blir det automatiskt ett "Citat" när man bara klickar "Svara"?

Det förklarar ju varför så många trådar blir så ofantligt långa ibland när TS klickar "svara" utan vidare, innehållandes alla svar ju....särskilt nya medlemmar, för hur många tänker på att klicka i den lilla rutan under och där börja skriva?

 

Av en slump upptäckte jag denna; en knapp som jag knappt använt.... ;)

 

Möjligt att det alltid fungerat så, men, men.....otydlig knapp, bättre text på denna önskas.

Finns en knapp till vänster "Multi-citat" och då borde väl i rimlighetens namn knappen bredvid som ju faktiskt Citerar ett inlägg heta något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HMM... varför blir det automatiskt ett "Citat" när man bara klickar svara?

Det förklarar ju varför så många trådar blir så ofantligt långa ibland när TS klickar "svara" utan vidare, innehållandes alla svar ju....särskilt nya medlemmar, för hur många tänker på att klicka i den lilla rutan under och där börja skriva?

 

Av en slump upptäckte jag detta. ;)

 

Möjligt att det alltid fungerat så, men, men.....otydlig knapp, bättre text på denna önskas.

Finns en knapp till vänster "Multi-citat" och då borde väl i rimlighetens namn knappen bredvid som ju faktiskt Citerar ett inlägg heta något annat?

Klickar jag på Svara-knappen så blir det inte ett automatiskt "Citat", utan det blir som i i Svara-rutan under. Nu finns det en work-around som jag använt i detta fall.

Men till din fråga, "Svara"-knappen heter på andra forum "Quote" eller "Citat". Har inte sett på något annat forum där "Citera/Quote"-knappen heter "Svara".

 

Min bredbandshastighet 17 januari 2014:

http://max.ownit.nu/Bredbandshastighet.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar jag på Svara-knappen så blir det inte ett automatiskt "Citat", utan det blir som i i Svara-rutan under. Nu finns det en work-around som jag använt i detta fall.

Men till din fråga, "Svara"-knappen heter på andra forum "Quote" eller "Citat". Har inte sett på något annat forum där "Citera/Quote"-knappen heter "Svara".

 

Min bredbandshastighet 17 januari 2014:

http://max.ownit.nu/Bredbandshastighet.png

Klickar "Svara"...

 

Vad skiljer det mellan oss då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar du på Svara-knappen, då blir det ett automatiskt citat.

Skrollar du lite längre ned finns redan en svarsruta du kan använda om du inte vill ha med ett citat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu klickade jag på "Svara" i ditt inlägg, utan min work-around och då blir det inte automatiskt citat. Alltså inget citat överhuvudtaget.

Då kan jag ej heller klistra in eller använda redigeringsknapparna, men kör jag med min work-around, då blir det ditt svar citerat och jag kan klistra in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar du på Svara-knappen, då blir det ett automatiskt citat.

Skrollar du lite längre ned finns redan en svarsruta du kan använda om du inte vill ha med ett citat.

Hehe, nu var det ju inte funktionen i sig jag ifrågasatte, utan knappens text "Svara" som inte rimmar riktigt med vad det kan tänkas betyda; som jämförelse till knappen om vänster som tydligt heter "Multi-Citat"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, Sicurezza du får alltså andra funktioner? Ja då är det läge att ifrågasätta dessa... ;)

 

[Edit] Ja nu klickade jag naturligtvis i rutan under - som jag i 99/100 brukar göra och i det hundrade fallet - använder jag "Använd fullständig editor"

Hmm. Konstig svenska på knapparna må jag säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, Sicurezza du får alltså andra funktioner? Ja då är det läge att ifrågasätta dessa... ;)

Hmm. Konstig svenska på knapparna må jag säga...

För att kunna citera ditt svar är jag tvungen köra min work-around...

Jag får inte andra funktioner, utan jag får svar med citat att fungera och kan klistra in, men redigeringsknapparna är inte tillgängliga.

Naturligtvis önskar jag kunna använda alla funktioner.

Detta har inte med eForum att göra, utan det är IP.Board som inte hänger med i utvecklingen.

 

Åter till det ursprungliga ämnet, "Svara"-knappens text:

Svara med citat

Citera

Citat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...