Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
simbo

installera win 7 på asus F550LB

Rekommendera Poster

simbo

Har en asus F55oLB som är installerad med win8

Undrar om det går att installera win 7 på den

Min sambo blir inte vän med win8

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Ludgab

Jag läste att ett bra sätt att komma runt det är att installera gratisprogrammet ClassicShell 4.0 och jag tänkte testa det på dotterns PC W8 :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
BoEriksson
Jag läste att ett bra sätt att komma runt det är att installera gratisprogrammet ClassicShell 4.0 och jag tänkte testa det på dotterns PC W8

Funkar alldeles utmärkt på Win8 säger en som använt ClassicShell i ett år.

Finns här

http://classic-shell.updatestar.se/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
simbo

Har Classic Shell installerat men hon gillar inte det

Hon vill ha windows 7 på sin dator :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ludgab

Du kan ju lufsa iväg och köpa en w7 licens. Men ett tips kan vara att fixa ett 16 GB USB som återställningsenhet så du kan återställa till w8 vid senare tillfälle om du behöver det. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ludgab

Nu har även jag testat classic shell...och nej jag förstår inte att inte det duger som substitut för w7. Men det är kanske mer av känslor än logik inblandat? ;))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Skrotnisse

Nu har även jag testat classic shell...och nej jag förstår inte att inte det duger som substitut för w7. Men det är kanske mer av känslor än logik inblandat? ;))

Ja men folk har väl i allmänhet varit ganska konservativa i sin syn på operativsystem. Minns tex. när Vista lanserades, folk köpte nya datorer med Vista förinstallerat och installerade Windows XP på dem trots att det många gånger blev problem eftersom maskinerna var optimerade för Vista och det inte fanns drivrutiner framtagna för XP. Det blev också problem med minneshanteringen eftersom XP till största delen distributerades i 32-bit versionen. Men likväl föredrog många en nedgradering, vilket det faktiskt var.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
LARSAS

Har en asus F55oLB som är installerad med win8

Undrar om det går att installera win 7 på den

Min sambo blir inte vän med win8

Hos ASUS support finns inga drivrutiner upplagda för Windows 7 endast för 8 och 8.1.Det kan alltså bli problem att få datorn att fungera (optimalt) med Windows 7.

LARSAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...