Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska köpa en dator enbart för aktier, Behöver hjälp.


kello

Rekommendera Poster

Hej!

Det är nu så att jag ska köpa en ny dator för att köpa & sälja aktier. Tänkte köra på 3 skärmar och så vill jag självklart inte att den ska vara så dyr, jag kommer enbart använda den för att köpa och sälja aktier!

När det kommer till att bygga en egen dator så är jag väldigt osäker inom det området, så det kanske inte är första alternativet för mig. Jag har kollat runt en hel del, men eftersom jag inte riktigt vet vad som är bra och mindre bra så söker jag en hjälpande hand.
Om man nu skulle bygga en dator, hur gör jag om den inte startar när jag är klar, blir det att införskaffa nya delar igen då?

Jag hoppas att jag fick med tillräckligt med information.
Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra processor & bra grafikkort

Behöver man en stark grafikkort för att hålla 3 skärmar uppe? Tänkte på att man kanske kör på mer ramminne så att datorn blir snabbare kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Jag tänker mig att en Intel Core i5 eller bättre bör räcka alldeles utmärkt, men att det finns rejält med internminne i datorn, 16GB eller mer. Som grafikkort bör du titta på kort som har 3 eller fler utgångar (display port) samt crossfire-stöd, t.ex. denna:

http://www.dustinhome.se/product/5010764154/asus-radeon-r9-270-2gb-pci-e-hdmi-dvi-dp/

 

Anledningen till crossfire-stödet är att om behovet av fler skärmar växer så går det att åtgärda. Det verkar vara lite snålt med leverantörer av färdiga maskiner för just ditt behov. Enklast är väl då att spana ut en maskin för typ 5-7000 kr och som har möjlighet att låta installera ett extra grafikkort i stil med den jag länkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inga avancerade delar för att köra 3 skärmar. Ett AMD Radeon R7 260X och en Intel core i3 och 8 GB minne räcker bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...