Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Delar sökes till Dell Optiplex GX 110 (Ny inriktning - It's alive!)


DePhaz

Rekommendera Poster

Härligt att höra! Jag gillar sådana projekt. :thumbsup:

 

Jag har ju en ett gäng gamla (och även oanvända) backupband, förutom dom större 5,25" så även dom mindre 2,5" vilket rymmer hör och häpna 4GB.

Dess bandläsare hade naturligtvis stöd för Unix System V R4 men även för Windows 98.

Bandläsaren passade och kopplades in i en vanlig 5,25" plats i chassit och drevs med ett PCI-kort +ström från nätagget som vanligt..

Jag tror faktiskt att jag kan ha kvar detta nånstans...Banden har jag i varje fall kvar.

 

Den större varianten med 5,25" band (max 500MB) krävde en särskild låda ansluten via SCSI-port, och av en händelse har jag också ett sådant SCSI kort för PCI-bus som du eller någon annan kan få mot fraktkostnad. Ligger nog nånstans i orginalkartong med manual nånstans i förrådet.

 

Ja inklusive en verkligt häftig HP-skanner för SCSI Kostade över 30 000:- då  och ligger också i en kartong  med alla manualer och s/w främst för Windows 98 eller Unix System V R4

Kan också ges bort. Lite osäker på vad jag har faktiskt...

Mvh :)

 

Ps. Denna bild är skannad med just denna gamla SCSI HP skanner och Adobe Photoshop 7 tror jag jag hade då:

Och det är imponerande kan jag tycka trots att jag sänkt kvaliteten om bilden från orginal för att kunna skicka på Eforum .

hotrod1.BMP

 

Ps. 2. gjorde om bilden till JPEG vilken ursprungligen kommer från Västerås Powermeet 99-08-11.

I allt väsentligt är bilden orginal från skanning, med den skillamden att viss information är borttagen eftersom bildstorleken skulle krympas -. inget är "finputsat eller i efterhand polerat i Photoshop".

Kameran är däremot en billig variant som polaren hade ej en systemkamera.

post-73434-0-60785000-1487436194_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...