Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fördel att översätta sin app till flera språk genom separata appar?


tom112

Rekommendera Poster

Jag är en nybörjare när det gäller att skapa/marknadsföra appar men har en fråga. 


 


Säg att jag har skapat och säljer en app på engelska i App Store men vill marknadsföra den i länder som pratar andra språk. Är det då en fördel för mig att översätta den till andra språk och därefter sälja den som flera separata appar på olika språk i App Store? Dvs det kommer då att vara en separat app för varje språk (med samma innehåll, enda skillnaden är att det är olika språk). Min tanke är att fler då kommer att hitta den när de söker. T ex om min app handlar om båtar och någon söker på "båt" (istället för "boat") så kommer de direkt att hitta min svenska app. 


 


Finns det någon nackdelen med att dela upp en och samma app i flera "separata" appar baserat på språk? Kan den t ex tappa i någon form av "ranking" (på grund av att varje enskild app laddas ner färre gånger än om det hade varit en gemensam app) som gör att den hamnar längre ner i söklistor?


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt säker på hur App Store fungerar men jag antar att man kan skapa olika språk/marknadsinstanser för sin app-sida i App Store och där ange olika lokaliserade (översatta) sökord och beskrivning.

 

Jag rekommenderar samma kodbas, dock att användaren ska kunna ställa in språk i inställningarna i appen. Det blir enklare att förvalta, underhålla och vidareutveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...