Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande, surrande ljud


FluH

Rekommendera Poster

Sedan ett par veckor tillbaka irriteras jag av ett dovt surrande ljud från min dator. Ljudet uppträder ett flertal gånger per minut och varar 5-10 sekunder varje gång. Jag har inte hört detta ljud tidigare från min 1 år gamla dator. Samtidigt som ljudet pågår sänks datorns prestanda. Plötsligt går det t.ex. inte att öppna bildfiler; dessa visas dessutom endast som tomma ramar. Väldigt irriterande! Redan tidigt förstod jag att det här handlar om någon slags indexering som pågår, varför vet jag inte. Går jag in i Aktivitetshanteraren under fliken Processer ser jag vad som pågår. Det är "Indexerare för Microsoft Windows Search" som ger upphov till surrandet. Med jämna mellanrum dyker detta namn upp som en process, surrar på en stund och försvinner sedan igen. En annan företeelse jag lagt märke till är att jag efter genomgången rensning av datorn från skräpfiler (CCleaner) har kvar "Windows - MS Search", 2 filer. Även detta är någonting nytt, det brukar vara tomt efter rensning. Jag misstänker att den här processen kommit igång oavsiktligt, kanske med hjälp av något program som jag fått in i datorn, men i så fall har jag inte lyckats identifiera något. Kanske någon med erfarenhet av detta kan hjälpa mig att återfå en tyst dator? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...