-
Liknande Innehåll
-
Av maiaroni
Hej!
Jag har en Dell Latitude 5580 där det inte går att scrolla med pekplattan.
efter att ha snokat runt på några forum och letat lösningar tror jag det nog är lättast att skriva ett eget inlägg.
Pekplattan fungerade normalt tidigare.
-
Av ERJ
Efter installation av W10 fungerar inte pekplattan på min dator Acer Aspire E17, Jag har uppdaterat W10 flera gånger men felet kvarstår. Drivrutinen för pekplattan är Synaptics PS/2 Port Touch Pad version 19.0.9.4. Kan felet vara drivrutinen och att den inte är anpassad till W10? Finns någon lösning?
Ibland fungerar inte heller musen, antingen försvinner pilen på skärmen helt eller också stannar den och går inte att flytta.
MVH/Rune
-
Av Jessica.L
Hej,
jag har en rätt ny laptop (Lenovo) köpte den på en känd kedja.. Men nu till min fråga:
Jag vill bli av med Lenovos alla program och allt annat krafs de slänger med på datorerna när man köper dem. Jag vill helst bara blåsa den helt ren och installera Windows 8 på den igen. Det följde såklart inte med någon installationsskiva, men nåt serienummer kan man nog hitta vid instr.boken eller på datorn nånstans.
Men hur gör jag smidigast för en ominstallation i det här läget?
Tack på förhand!
//Jessica
-
Av z3nbu
Hej allihopa!
Börjar med specs för datorn (stationär):
OS: Win 8, 64 bit. CPU: Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz. Minne: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz. Moderkort: Dell Inc. 0NW73C. Grafik: 1024MB ATI AMD Radeon HD 7570. Skärm: BenQ GL2450HM (24"). HDD: 932GB Western Digital. Datorn är köpt komplett från Netonnet någon månad sedan (datorn heter "Dell XPS 8500").
Jag var borta hemifrån i några veckor och då användes inte datorn. Sedan när jag kom tillbaka hem köpte jag en ny skärm (24 tummaren) och en ny router.
Sedan när jag började använda datorn fick jag bluescreen. Har tankat ner Bluescreenviewer och tydligen är "ntoskrnl.exe" den som skapar bluescreenen. Har kollar runt på olika youtube videos och forumtrådar för att förstå varför de uppstår och hur man kan fixa. Jag förstår inte. Jag har endå relativt ok koll på datorer men i detta fall är jag HELT lost.
Det känns som att Bluescreenen kommer upp så fort de blir lite belastning för minnet. Jag kan spela spel och titta på film osv, så länge jag gör en sak åt gången (oftast).
Det jag har försökt med:
Byta till DVI-kontakt på skärmen istället för HDMI.
Kollat upp minnet och hårddisken med programvara (allt verkar vara ok).
Viruskollat datorn.
Formaterat om datorn till fabriksinställningar.
Jag är i stort behov av hjälp. Jag vet inte ens vem jag ska kontakta för att kolla om ev hårdvarufel (Netonnet, Dell, windows?). Jag kanske borde koppla in en gamla skärmen (17" eller 19") för att utesluta att det är den nya skärmen som är boven i dramat?
Extremt tacksam för all hjälp!
Med vänliga hälsningar,
Magnus
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- Erfaren BI-utvecklare Stockholm (Län)
- Integrationsutvecklare inom .NETStockholm (Län)
- Windows-tekniker ApplikationsdriftStockholm (Län)
- Integrationskonsult ERPMalmö, Skåne , Sweden
- Infor-M3 Applikations SupportkonsultMalmö, Skåne , Sweden
- Erfaren BI-utvecklare