Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Context meny poppar upp vid lätt beröring av pekplattan


Dan_l

Rekommendera Poster

Mitt windows 8 har en väldigt irriterande  (  :angry: )  vana att visa upp en context meny rätt ofta när man 

berör pekplattan.  Det är inte samma som dyker upp när man högerklickar, utan en lite enklare

version.

 

Jag har länge googlat på detta, men inte fått napp överhuvudtaget.

Jag antar att det är ett windows 8 fel ? , för på synaptics pekdons kontrollpanel syns

inga inställningar för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vad är det för context meny, vad står det i denna som skiljer sig från den vanliga när man högerklickar?

 

Befinner sig då muspekaren på samma område, så den inte råkar stå på en app eller programikon alt. i ett program ena gången och den andra gången vid vanligt högerklick på den tomma skrivbordsbakgrunden eller vice versa och därför visas olika context menyer?

 

Vad är det för dator; fabrikat och modellbeteckning?

Är det Windows 8 eller Windows 8.1 du har?

Har du kört Windows Update?

http://windows.micro...dows-update-faq

Citat:

  1. Öppna Windows Update genom att svepa in från skärmens högerkant (om du använder en mus pekar du i skärmens nedre högra hörn och flyttar muspekaren uppåt), trycka eller klicka på Inställningar, Ändra datorinställningar och sedan på Uppdatera/återställa.

  2. Tryck eller klicka på Sök nu och vänta medan Windows söker efter de senaste uppdateringarna för datorn.

  3. Tryck eller klicka på Installera uppdateringar om det finns tillgängliga uppdateringar.

  4.  Starta om datorn om det installerats uppdateringar.

 

Om du har uppgraderat fån Windows 8 till Windows 8.1 kan det vara möjligt att drivrutinen till Synaptics pekplattan blivit korrupt eller att den inte ens stöder den nya Windows versionen.

 

I vilket fall som helst; gå in på datortillverkarens supportsida och hämta senaste drivrutin och program för din Synaptics pekplatta, ja kolla samtidigt efter övriga nyare drivrutiner också.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Flyfisherman !

 

Det är den här menyn som dyker upp (bara) när den själv vill  :

 

post-71515-0-11913200-1389550367.jpg.

 

Nu märker jag att det ändå är densamma som kommer då jag högerklickar i chrome.

Den kommer upp alldeles bredvid pekaren.

Jag minns inte säkert om den dykt upp i andra program eller på skrivbordet.

 

Använder windows 8 .

Har Asus G75VW.

Jag har kört windows update , och uppdaterat synaptics (och alla andra gamla) drivrutiner på datorn.  

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om något hänt efter uppdateringarna ,

men nu när jag går in på synaptics inställningar tycker jag

det ser annorlunda ut , och där kan man avbocka pop-up meny vid tvåfingers-tryck,

och det avhjälpte problemet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tänkte jag precis innan på, för två-fingertryck motsvarar högerklick, en funktion helt enkelt för att slippa högerklick för dom som tycker det är lättsammare med två-fingertryck.

 

Bra att du hittade den inställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...