Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blåskärm/Ljudfel m m


Petterson

Rekommendera Poster

   Blåskärm.rtf

 

Måste skriva kort och snabb och ofullständigt eftersom jag får blåskärm oupphörligen och allt fryser sig. Funkar bifogad fil, kan den ge nån vägledning. Den får jag fram efter blåskärmen. Har i övrigt flera fel, bl a ljudet, dem tar vi senare. Måste få bort blåskärmen för att  kunna jobba nåt med datorn.

 

Win 7 Ultimate 64 bit

Blåskärm.rtf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator; fabrikat och modellbeteckning?

Grafikkort; fabrikat och modellbeteckning?

 

Har du gjort något särskilt med datorn nyligen; installerat någon hårdvara eller installerat något program?

 

BCCode: 1000007e http://www.faultwire.com/solutions-fatal_error/SYSTEM-THREAD-EXCEPTION-NOT-HANDLED-0x1000007E-*1302.html
 

Windows stopped for an unexpected error. In some cases a device driver may be identified, but the issue might be be related to this driver.

This is the same issue as Stop code 0x0000007E.

This is a fatal Windows error, typically called a Stop message, Bug Check, or more commonly the Blue Screen of Death (BSoD). The system is in a forced reboot state. Any unsaved work is likely lost.

 

 

 

Det kan tyda på en drivrutin som inte fungerar och kraschar systemet, särskilt som ljudet också krånglar.

Har du varit inne på tillverkarens supportsida och hämtat hem dom senaste drivrutinerna för just din modell?

 

Parameter 1 specifies the exception code that was not handled. Common codes include:

0x80000005 A memory access violation occurred.

 

Kan vara minnena också som spökar.

Kör en minnestest Guide - Minnestest

Har du problem att hämta hem och följa instruktionerna i guiden pga. ideliga blåskärmar, så försök att använda en annan dator för att skapa det bootbara mediat som behövs, för sedan körs minnestesten direkt vid uppstart och utan att Windows är i gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator; fabrikat och modellbeteckning?

Grafikkort; fabrikat och modellbeteckning?

 

Har du gjort något särskilt med datorn nyligen; installerat någon hårdvara eller installerat något program?

 

BCCode: 1000007e http://www.faultwire.com/solutions-fatal_error/SYSTEM-THREAD-EXCEPTION-NOT-HANDLED-0x1000007E-*1302.html

 

 

 

Det kan tyda på en drivrutin som inte fungerar och kraschar systemet, särskilt som ljudet också krånglar.

Har du varit inne på tillverkarens supportsida och hämtat hem dom senaste drivrutinerna för just din modell?

 

Kan vara minnena också som spökar.

Kör en minnestest Guide - Minnestest

Har du problem att hämta hem och följa instruktionerna i guiden pga. ideliga blåskärmar, så försök att använda en annan dator för att skapa det bootbara mediat som behövs, för sedan körs minnestesten direkt vid uppstart och utan att Windows är i gång.

 

Tack - det är mycket att fundera över och att testa. Har du/nit ex nåt bra förslag på program som tar död på falska webläsaren Nationzom? Jag har fått bort den ur Chrome men när jag öppnar IE-filen så ligger den obönhörligt kvar där istället för IE. Malwarebytes kan hitta nån enstaka icke önskvärd fil - Rot, eller nåt sånt när jag använt IE. I verkligheten alltså Nationzom. Använder därför enbart Chrome.

Ber att få återkomma om övriga problem lite senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För olämpliga tillägg och inställningar i webbläsare är AdwCleaner bra.

Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Scan-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.
Klicka på Report-knappen om du vill att jag går igenom loggen.
En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.
Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[R0].txt

 

Om du vill ta bort allt som hittas på samtliga flikar gör du så här:
Klicka på Clean-knappen.
Tryck på OK.
Tryck på OK fler gånger om det kommer upp meddelanden.

Datorn kommer att startas om.
En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.
Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[s0].txt
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...