Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för att man ska slippa parkoppla mus och dator varje gång man byter tillbaka till en dator


Emman

Rekommendera Poster

Jag har nyligen köpt en Microsoft Sculpt Comfort Mouse har blåtandsanslutning. Jag har två datorer, den ena med Win 7 och den andra med Win 8.1 och vill kunna använda musen på båda datorerna (inte samtidigt). Mitt problem är att när jag ska använda musen med den andra datorn än den som jag tidigare använt så måste jag först ta bort enheten i Windows och därefter parkoppla den på nytt och installera om musens enhetsdrivrutiner på nytt för att det ska fungera. (Datorn jag använt tidigare är då avstängd.) Detta sker på bägge datorerna om jag vid det tidigare tillfället använde musen på den andra datorn.

 

Tydligen är detta i sin ordning, men på denna sida http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/pairing-sculpt-comfort-mouse-to-multiple-computers/8da3698c-d593-4ae7-92b8-4c48fd4ec3d0?tab=question&status=AllReplies#tabs skriver Microsoft att det finns tredjepartsprogram som kan lösa detta åt oss som har detta problem. Några förslag på sådana program?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det gått en tid utan svar hoppar jag in och därmed ramlar tråden bort från listan med Senaste obesvarade Trådar.

Men jag har inte något bra svar. Har kollat länken och där har man tydligen haft en länk till ett sådant program, eftersom man frånsäger sig ansvaret för att använda det, men nu uppmanas man bara att "googla".

 

Jag har gjort just det men inte hittat något vettigt. Sökträffarna ger mest resultat rörande Android.

Det verkar ju finnas en del lite kortare vägar att gå för att detta ska fungera. Att manuellt koppla från enheten först (inte så "drastiskt" som att avinstallera) och sedan försöka ansluta på nytt. Kan det vara värt att spinna vidare på?

 

Fungerar det bra att parkoppla musen med en och samma dator när ex. datorn varit avstängd? Fungerar det bra att parkoppla med en och samma dator om man bytt batteri? (om det finns lösa batterier, har inte läst på om just den musen) 

 

Tänkte att det skulle fungera om man tar ur batterier, om de nu finns, och sedan sätter i när man har startat nästa dator? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...