Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
DumBurken

Problem med Pinnacle Studio Ultimate 17 installation.

Rekommendera Poster

DumBurken

Hej

Har köpt en uppgradering från studio 15 till Ultimate 17 och kan inte installera den. Köpte som dowload och har laddat ner filerna men får ett felmeddelande som jag inte förstår när jag försöker installera.

pinnaclefel_zps9085d2b8.jpg

Kör W8.1 men det skall funka enligt pinnacles hemsida. Provade att installera i felsäker läge men det hjälpte inte. Har nu avinstallerat 15 men det har inte heller hjälpt.

Finns det någon som vet hur jag skall göra?

//Lars

pinnacle17installation_zps3bcdd1db.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Flyfisherman

Hej,

Har du fortfarande problem?

Har du kört Windows Update och installerat alla tillgängliga uppdateringar till din Windows 8.1?

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/windows-update-faq

Citat:

1. Öppna Windows Update genom att svepa in från skärmens högerkant (om du använder en mus pekar du i skärmens nedre högra hörn och flyttar muspekaren uppåt), trycka eller klicka på Inställningar, Ändra datorinställningar och sedan på Uppdatera/återställa.

2. Tryck eller klicka på Sök nu och vänta medan Windows söker efter de senaste uppdateringarna för datorn.

3. Tryck eller klicka på Installera uppdateringar om det finns tillgängliga uppdateringar.

4.  Starta om datorn om det installerats uppdateringar.

Har du verkligen fått ned alla Pinnacle installationsfiler kompletta, så inte det är någon som har korrupt innehåll?

Prova att ladda hem dessa igen och dessa måste finnas i samma mapp på disken.

Men först tar du antingen bort dom gamla installationsfilerna eller skapar en ny mapp dit du laddar ned dom nya installationsfilerna.

Logga in här och hämta igen: https://www.corel.com/corel/account/pinnacleAccountLogin.jsp?

Är du inloggad som Administratör på ditt Windows? Annars kanske varken avinstalltion eller installation fungerar till 100%

Och därefter kan du prova med att högerklicka på installationsfilen och välja 'Kör som administratör'

Möjligen kan ditt antivirusprogram och brandvägg ställa till det under installationen?

Fungerar det fortfarande inte är det nog bäst att du kontaktar Pinnacle Support direkt http://corel.force.com/pinnacle/pSelectProduct?lang=en_US

För jag blir inte klok på det felmeddelandet och inte lyckas jag heller hitta något om detta när jag söker, inkl. Pinnacles supportsidor.

När du får i ordning allting; så är det viktigt att installera Pinnacle Studio 17 – Patch Update

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DumBurken

Tack för svaret Flyfisherman.

Jag hade tankar som du så jag laddade ner filerna en gång till och brände dem på skiva men men fick det ändå inte att funka ihop med W 8.1. Har en W7 dator också där jag provade att installera och det gick alldeles utmärkt.

Återställde då den andra datorn till bara W8 och sedan gick det alldeles utmärkt att installera Pinnacle.

Jag hör inte till W8 älskarna. Har funderat på att lägga in W7 i 8 datorn men är rädd för problem med drivrutiner osv. Kör iofs sig alltid  W8 i skrivbordsläge med Classic Shell Setup så det ser ut och fungerar ungefär som W7 men jag har ett program som inte vill funka ihop W8 men gjorde med 7:an och det är ju jättetråkigt. Har sökt efter patchar men hittar inga.

Programmet heter Digital Music Mentor och är ett program som kan plocka ut gitarrackorden ur en låt och det vill alltså inte funka ihop med 8:an.

Kanske någon här som vet om det finns någon uppdatering men jag hittar ingen själv.

//Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DumBurken

Varför får man utropstecken på övergångar i Pinnacle? Har också fortfarande problem med att programmet ofta hänger sig. Mitt under pågående redigering/rendering så kan det bara sluta fungera. Mycket retfullt. Någon som vet vad man kan göra åt det. Prestanda på datorn har jag så det blir över.

//Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...