Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox kraschar när jag "sparar bild som..."


Clyrholm

Rekommendera Poster

Hej allihop.

Min dator kraschade helt i våras och jag fick köpa nytt med allt vad det innebär. Efter det har jag haft lite småstrul med IE så någon föreslog att jag skulle köra i Firefox i stället. Det går jättebra så länge jag inte högerklickar och "spara bild som". Då kraschar det och jag måste börja om igen.

 

Nu testade jag i stället med Chrome och efter att ha gjort alla installationer tänkte jag uppdatera min blogg. Samma där: När jag tänkte hämta en bild från hårddisken så kraschade eländet.

 

Skall jag bli tvungen att gå tillbaks till Explorer igen eller finns det en enkel utväg.

 

OBS ! Jag är helt novis. Vet inte ens vilka versioner jag har eller hur man kollar det. Jag tror att det står Firefox 26.0 och Chrome 31.0.1650.63 och IE 11  om det kan stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte ens vilka versioner jag har eller hur man kollar det. Jag tror att det står Firefox 26.0 och Chrome 31.0.1650.63 och IE 11  om det kan stämma.

Du har de senaste versionerna av samtliga webbläsare. För att se detta gör jag så här i min Windows 7 PC:

FF Hjälp -> Om

Chrome Klicka på de tre vågräta strecken till höger om sök- adressfältet (Det är Chromes "Hjälp") -> Om Google Chrome

IE Hjälp -> Om Internet Explorer

När man kollar på det viset får man samtidigt veta om webbläsaren är uppdaterad. Om den inte skulle vara det blir man erbjuden att uppdatera den.

 

Tyvärr har jag ingen aning eller gissning om varför webbläsarna kraschar när du försöker ladda ner en bild. Vilket operativsystem kör du? (Misstänker att du har Windows 8 eftersom du köpt nytt.) Vilken brandvägg använder du? Vilket antivirusprogram?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur beter sig Firefox om du startar Firefox i sitt felsäkra läge, dvs starta om utan tillägg (alternativet finns i hjälp-menyn).

 

Fast det låter som att det är ett generellt problem i datorn, inte direkt ett fel i webbläsarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...