Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IBV

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det är så att jag för tillfället har Ubuntu på datorn. Men eftersom jag föredrar windows och har en Windows 8.1 skiva med nyckel så bestämde jag mig för att byta till windows igen.

Man behöver som ni vet ha windows 7 eller 8 för att få windows 8.1 så då laddade jag ner windows 7 och brännde den på skiva.

 

Men det är när jag sedan startar installationen så dyker detta upp:

 

Det går inte att hitta någon plats för att spara temporära installationsfiler. Det måste finnas en partition på startdisken med minst 827 MB ledigt utrymme för att du ska kunna installera Windows.

 

Hur ska jag göra?

 

Om jag postade i fel kategori så flytta tråden ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Ska jag då välja disk 0 partition 1 och ta bort den?

Så här ser det ut: http://sv.tinypic.com/r/66lx1d/5

Jag föreslår att du enbart formaterar om partitionerna. När du är klar med det installerar du Windows på Disk 0 och partiton 1.

På så sätt slipper du den lilla 100MB stora partition som Windows skapar. Du behöver den normalt inte.

 

När Windows är klar kan du använda Diskhanteraren för att ändra storleken på partitionerna eller slå samman dem till en partition.

 

Har du problem med att formatera partitionerna med WIndows-installationen kan du hämta ett program som hjälper dig med det.

Minitools Partition Wizard är kostnadsfri och du kan hämta en ISO-fil här som du bränner på en CD/DVD.

 

http://www.partitionwizard.com/partition-wizard-bootable-cd.html

 

Den är startbar och mycket enkel att använda.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort båda partitionerna och skapa därefter en ny partition som formatteras och installera Windows på den.

Det är alltid en risk att ändra partitionsstorlekar och slå samman partitioner på diskar som har ett installerat system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...