Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W7+Kingston SSDNow 120 GB/Sandforce


Jaroma

Rekommendera Poster

Hej!

Är i stånd att fixa en ny dator. Har fått förslag på komponenter från lokala databutiken. Jag vill bl.a. ha, och även butiken förslagit, rubr. Kingston SSD Now V300 för program och OS. Läste nånstans att W7 inte går att installera på denna SSD. Är detta något som församlingen känner till eller hört om? Om det inte går att installera, föreslå gärna en lämpig SSD av annat fabrikat eller typ, dock samma storlek.

 

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat det sen tidigare. Det står en asterix efter W7 och vista. Vad menas med det? Har läst att det finns de som har haft problem med installationen. Ska kolla även med butiken imorgon om dom känner till det

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att förstora upp sidan väldigt mycket kan man se att det inte är asterisker utan ® för registrerat varumärke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byter ut Kingston mot Samsung. Blir en motsvarande som heter"Samsung 840 EVO/120". Bygget av ny dator börjar i morgon.

 

/Jaroma 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra val, även om jag personligen tycker att 120GB är i minsta laget, men det beror ju på hur mycket program osv. man skall ha installerat.

Helst bör man samtidigt också ha en hårddisk installerad, då lagrar man bilder, filmer, musik och annat på denna - ej på SSD.

 

Du kan läsa på om denna Samsung 840 EVO SSD i NordicHardware: Svenska SSD-Guiden - Världens största löpande SSD-test

Och

AnandTech: http://www.anandtech.com/show/7173/samsung-ssd-840-evo-review-120gb-250gb-500gb-750gb-1tb-models-tested

 

Anand Lal Shimpis slutord:

To say that I really like the EVO is an understatement. If Samsung can keep quantities of the 840 EVO flowing, and keep prices at or below its MSRP, it'll be a real winner and probably my pick for best mainstream SSD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman:

 

Det hade nog varit lite dåligt med bara SSd:n. Ska enbart ha program där. Skulle det visa sig att den är för liten, då får jag väl byta den.:-)) 

 Det kommer att installeras en intern HDD om 1 tb. Har även en extern HDD på en tb som säkerhetsuppbackning. Tror att lagringen räcker för mig. Läsvärda sidor Du länkade till!

 

Phenomen:

 

Känner mig inte riktigt mogen för W8 ännu. Är väl lite gammaldags av mig!  ;-)

 

/Jaroma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...