Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dåligt ljudkort ny dator


fnurr

Rekommendera Poster

Jag har en ny Toshiba Sattellite C50 med ett ljudkort som heter Conexant HD-Audio Smart AMC HD2. När jag kopplar till externa högtalare får jag ett toppenljud som jag kan finslipa med programmet "dts sounds" som medföjlde Windows 8.

Men när jag spelar upp musik från datorn direkt, låter det bläää. Ingen bas att tala om, hur jag än ställer in. Är det ljudkortet eller dassig högtalare i datorn? Nåt tips för att få ordning på  detta? Annars är jag klart missnöjd med datorns högtalare om det beror på den.... :angry:  Tacksam för tips och tricks.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ljudkortet är nog inte direkt dåligt men som du själv antyder, de inbyggda högtalarna lämnar mycket övrigt att önska. Men eftersom utrymmet är begränsat så blir det kompromisser, taskiga högtalare kan vara en sådan, liten/svårmanövrerad pekplatta en annan. Eller att tangenterna blir så ihoptryckta att tangentbordet inte känns bra att använda. Så det är lite att välja mellan pest och kolera vilket tillverkaren prioriterar högst, högtalare ligger nog inte särskilt högt upp på den listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...