Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash kraschar Firefox i Android 4.2


Börni

Rekommendera Poster

Har sedan tidigare mobil med Android 4.1.2, har installerat senaste (sista) Flash-versionen 11.1115.81 och det funkar bra med Firefox. Men med min surfplatta med Android 4.2.2 går det inte. Firefox kraschar direkt när man öppnar en sida med Flashinnehåll. Däremot funkar Flash med plattans medföljande webbläsare.

 

Firefox är senaste version i båda fallen, 26.0.1

 

Har någon någon idé om vad som kan vara fel?

 

PS! En sak som är lite lustig. I mobilen uppges Flash programvara uppta 12,88MB men i plattan uppges 4,57MB, vilket senare överensstämmer bättre med installationsfilen som är på 4,49MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash är riktiga processorkraft- och minnesslukare så det är inte konstigt alls att det kan krascha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash är riktiga processorkraft- och minnesslukare så det är inte konstigt alls att det kan krascha...

Skulle kunna vara så men kraschen sker ALLTID i samma ögonblick Flash aktiveras, innan det hunnit visas något överhuvudtaget. Ingen noterbar fördröjning. Så spontant upplever jag att det inte är så som du föreslår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det i andra webbläsare - typ Chrome?

Jag har läst mig till att Chrome inte alls stöder Flash och inte kommer att göra det men har inte kollat själv om det är sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...