Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extra partitioner


perb

Rekommendera Poster

Hej

Efter att ha uppgraderat till Win 8.1 verkar det ha blivit lite inflation i partitioner i min dator. I Utforskaren syns bara Windows C och Recovery D, vilket verkar ok. Men när jag tittar med Partition Wizard eller Diskhanteraren så har jag en drös extra partitioner. Jag har två st återställningspartitioner och två st OEM partitioner. Fullt medveten om att två av dessa fyra hör till grund 8 är nu min stilla undran vilka är det?? Dvs vilka kan jag utan saknad ta bort o överföra utrymmet till de andra?

Några bra tips??

Bifogar bild fr PW.

 

God fortsättning på er också.

Per 

post-16544-0-43892400-1388683666_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ingenting, det är partitioner din datorn har skapat och behöver. Dessutom har du över 700GB ledigt på din hårdisk. Så du behöver inte mer plats. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så kan man naturligtvis se det... Nu är ju jag, med förflutet på landet och två lador fulla med bra att ha prylar, av den bestämda åsikten att man ALDRIG får för mycket utrymme....

Men det hör egentligen inte hit, jag kan hålla med dig, mitt problem är snarast om jag behöver använda en recovery, hur kan jag var säker på att jag använder den rätta?? Därav min önskan att radera de partitioner som inte hör till sas.

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...