Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lenco L- 3866 USB skivspelare


reppson

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Jag har en sådan som jag minns funkade bra i Windows XP.

Nu har jag windows 7 och får inget ljud från en vinyl skiva till datorns högtalare längre.

 

För att avnjuta en gammal Vinyl platta i XP minns jag att jag valde "stereo mix"  och bockade för "Lyssna på enheten"  Då strömmade vinyl plattans ljud så fint i högtalarna. Jag gör på samma sätt i Windows 7, men det hörs inget alls. Måste man kanske ha USB högtalare för att det skall funka med Windows 7 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

Jag har en sådan som jag minns funkade bra i Windows XP.

Nu har jag windows 7 och får inget ljud från en vinyl skiva till datorns högtalare längre.

 

För att avnjuta en gammal Vinyl platta i XP minns jag att jag valde "stereo mix"  och bockade för "Lyssna på enheten"  Då strömmade vinyl plattans ljud så fint i högtalarna. Jag gör på samma sätt i Windows 7, men det hörs inget alls. Måste man kanske ha USB högtalare för att det skall funka med Windows 7 ?

 

Kanske det behövs drivrutiner för att du ska få vinylsprak i datorn, kanske följde det med en cd med skivspelaren?

Annars får du öppna ljudkontrollen och mickla lite med inställningarna för uppspelningsenheter, kanske du hittar någon inställning där som får igång skivspelaren.

 

Och om det finns RCA utgång på spelaren, testa koppla den till en stereoförstärkare, mest bara för att testa att den verkligen fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

Jag har en sådan som jag minns funkade bra i Windows XP.

Nu har jag windows 7 och får inget ljud från en vinyl skiva till datorns högtalare längre.

 

För att avnjuta en gammal Vinyl platta i XP minns jag att jag valde "stereo mix"  och bockade för "Lyssna på enheten"  Då strömmade vinyl plattans ljud så fint i högtalarna. Jag gör på samma sätt i Windows 7, men det hörs inget alls. Måste man kanske ha USB högtalare för att det skall funka med Windows 7 ?

Precis som Skrotnisse skriver kan du behöva drivrutiner till skivspelaren för att få ljud ur den. Det är en USB-ansluten enhet och du kan hämta drivrutiner för din dator hos Lenco i England.

Här är en länk till deras hemsida med drivrutiner för din spelare.

 

https://lencosupport.zendesk.com/entries/20958578-L-3866-USB

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det behövs drivrutiner för att du ska få vinylsprak i datorn, kanske följde det med en cd med skivspelaren?

Annars får du öppna ljudkontrollen och mickla lite med inställningarna för uppspelningsenheter, kanske du hittar någon inställning där som får igång skivspelaren.

 

Och om det finns RCA utgång på spelaren, testa koppla den till en stereoförstärkare, mest bara för att testa att den verkligen fungerar.

Hej.

 

Nu har jag fått det att funka. Man skulle aktivera "Mikrofon USB audio codec" Då fick jag vinyl skrap i högtalarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Är totalt okunnig och behöver liknande hjälp.

 

Går det att använda denna modell som en "vanlig" skivspelare, alltså strömma musik direkt från skivan?

Vad behövs i så fall? Kan man koppla den direkt till högtalare? Förstärkare och sen till högtalare? Koppla direkt till dator och lyssna från dess högtalare?

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom denna skivspelare har en analog till digital omvandlare så kan du bara ansluta den till en USB ingång för att få ljud från skivan du spelar på den. För att använda den som vanlig skivspelare och ansluta den till en stereoanläggning får man bygga om den men varför laddar du inte in musiken du har på vinylskivor på datorn och bränner som CD skivor Dessa kan du sedan spela i en CD spelare i en stereoanläggning. Detta om du menar att du vill höra musiken genom en stereoanläggning. Jag har gjort så med de vinylskivor jag har som är digitaliserade alltså laddat in musiken på datorn och sedan bränt de som CD. Funkar hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina Cd skivor är inrippade på hårddisken i datorn som jag sedan anslutit till en gammal stereoanläggning från 70-talet men det är bra ljud i stereon så den duger till mig.

Mina analoga vinylskivor lyssnar jag på genom min stereoanläggning. För det blir ju lite "plattare" ljud i och med digitaliseringen. Synd om alla ungdomar som aldrig lyssnat till äkta vinylskivor genom en högkvalitativ anläggning. Ta t.ex. en direktgraverad vinylskiva vilket ljud man kan få ur en sådan det är det närmaste man kan komma levande musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...