Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fotoförlust, återvinning från Microsoft Power Point


cat80

Rekommendera Poster

Jag har utnyttjat Microsoft Power Point för att lägga upp några bildspel med foton på mina närstående.

Därutöver har i annat sammanhang flyttat ihop foton från skilda mappar till samlingsmapp för foton
på respektive person (en mapp för foton på min hustru, en mapp för foton på min son etc.). Genom
oskicklighet och slarv i det arbetet har jag lyckats få rätt många foton raderade.
 

Med hjälp av programmet Recuva har jag klarat av att återställa en del av fotona men långt ifrån alla.

Som ett sista försök att återställa förlorade foton har jag försökt komma åt de foton som finns
intagna i bildspelen. Det har jag inte lyckats med.

 

Går det att friställa foton som är inlagda i bildspel? Hur ska det göras?

 

Cat80
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att du har lagt in ett foto i PowerPoint och sedan vill spara detta foto som ex. en JPG-fil?

I så fall, högerklicka på bilden i PowerPoint och välj "Spara som bild..." så kommer en dialogruta upp där du kan välja var du vill spara fotot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Kranis-97!

 

Tidigt i morse, innan jag läste ditt vägledande svar, lyckades jag hitta fram till den lösning du anger. Till en början hade jag klickat litet valhänt och inte fått fram rullgardinsmenyn där "Spara som bild" finns. Men jag har alltså nu gjort precis så som du så enkelt och bra beskrivit att man ska göra Nu har jag fotona sparade som jpg-filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...