Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8.1 Återställ eller installera om funktion


Pellepop

Rekommendera Poster

Varken "Återställ datorn utan att dina filer påverkas" eller "Ta bort allt och installera om windows"fungerar.

Har tre datorer som alla uppgraderats i följande ordning:W7-W8-W8.1.Vid prov av de två olika alternativ på alla tre

datorer,kommer det upp ett meddelande.Meddelandet som följer är:"Vissa filer saknas.Dessa finns på installations-

eller återställningsmediet för windows".Har för mig att jag såg på PC FÖR ALLAs sida,att man var tvungen att

"plocka ihop komandon"med komandotolken o skapa en partion för att dom ska fungera?Hittar dock inte inlägget på

PC FÖR ALLA..så undrar om nån vet länken till inlägg?Är det bara på uppgraderade W8 o W8.1 detta inte fungerar?

Undrar eftersom ingen av mina tre datorer har dessa två funktioner fungerande?Om jag försöker skapa ett

återställnings usb,så är funktionen "kopiera återställningspartionen från dator till återställningsenhet"

grånad!Vad göra?Ursäkta om jag skrivit detta o inte sett svar på detta här inne!Ibland vet jag hyfsat mycket

om datorer..men för det mesta inte ett skvatt!mvh Gubben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en (dold) återställningspartion på datorn? Om den finns är det Windows 7 återställningspartion - om datorn kom med W7 borde det vara en sådan isf?

 

Windows 8 och 8.1 återställer till windows 8 och det funkar ju inte om den dolda återställningspartionen är W7

 

"Återställ datorn utan att dina filer påverkas" borde funka...

 

Prova köra SFC /scannow ifrån kommandofönster med admin-rättigheter - vad får du för resultat?

 

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/restore-refresh-reset-pc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!Nu har gubben kört komandot på alla tre datorerna.På en var det inga filfel..på den andra ett par som lagades o på tredje var det ett par filer som inte gick att laga.Men det är fortfarande så att INGET av alternativen går att använda på nån av de tre datorerna.Varken "Återställ datorn.." eller "Ta bort allt.."Vad jag minns ifrån Pc för Alla,så var det nåt komando som skulle faställa om man hade alla återställningsförutsättningarna på sin PC eller inte.!Minns dock inte vad kommandorna var.Vad jag tycks minnas så skulle man först kolla..sen skapa..o detta för att kunna använda en av de två tjänsterna..??Än vilken av de två alternativen jag använder,så kommer det upp meddelandet "Vissa filer saknas,dessa finns på återställningsmediet..?har provat att tom ominstallera ena datorn med W7,för att sedan installera w8 med skivan ifrån microsoft(den blåa,köpt samtidigt som 280 kronorsuppdateringen).Får samma meddeland vid återställningsalternativen!?Provade tom att stoppa in w8 uppgraderingskivan,men det hjälper inte!Är jag den enda med detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket språk har dina Windows 7/8/8.1 har för mig att man får inte ha svenska W8 när man uppgraderar till W8.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

     Jag tror det är så att man inte kan reparera en  Windows 8.1 pro  installation med en Windows Windows  8 pro skiva .Detsamma gäller för exempelvis Windows 7 vad gäller Sp 1.

 

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...