Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Väldigt hög GPU temp


R.W

Rekommendera Poster

Hej allesammans! och god fortsättning :)  Sitter här med ny dator är tvyärr lite bekymrad. Mitt grafikkorts temp är väldiga höga 

Jag har kollat i GPU-z samt msi afterburner och HW monitor alla visar samma temp. 

 

Bild: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=16j34tl&s=5#.UsBEkvTuLiw

 

Enligt tester av mitt kort ska man ligga på 28 grader i vila. Jag ligger på mellan 50-51 i vila, vad kan det vara för fel? 

Bör jag få kortet utbytt?

 

Test av mitt kort :  http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_780_ti_windforce_3x_review,8.html som visar 28 i vila.

 

Bild på datorn:  http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2up3340&s=5#.UsBHTfTuLiw

 

(Detta ska ju inte påverka värmen i grafikkortet  men tänkte jag nämner det ändå)

 

Där fram sitter originalfläktarna som medföljer  Refine R4 chassit 

 

Där bak sitter det en  140mm  http://www.inet.se/produkt/6300082/fractal-design-140mm-silent-series-r2

 

Jag har också kört test i 3D mark och jag hamnar väldigt lågt i poäng om man jämför andras resultat med likadan hårdvara.

Också det lite bekymmersamt. 

 

Resultat: http://www.3dmark.com/3dm/2017773

 

Edit: Har inte klockat något! Glömde ju även  nämna har en Intel i7 4770k cpu. Här kan ni se alla komponenter:  http://www.inet.se/kundvagn/visa/4409128/2013-12-27

 

 

 

Någon som kan veta vad det beror på?, tacksam för hjälp!

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nej, tyvärr ingen aning varför tempen i Idle är så hög, men det är ett extremt högpresterande grafikkort och värmen det alstrar måste komma ut ur chassit, den mesta värmen från grafikkortet cirkulerar väl bara tillbaks in i chassit, så det ställer ju lite krav på att chassit har bra luftflöde.

Nu är ju det chassi du har ett bra sådant och du hade även fläktar i fronten?

 

  • Snurrar grafikkortsfläktarna som dom skall?

 

När det gäller HWMonitor programmet:
Nuvarande temp vid avläsningstillfället avläses i kolumnen Value
 
Vad du också bör göra är att starta ett krävande program tex. videoredigering eller krävande spel, samtidigt som du har temperaturprogrammet HWmonitor i gång i bakgrunden; efter 5 minuter så kan du avsluta den programkörningen eller spelet - men läsa av temperaturerna i HWmonitor i kolumnen Max så skall det komma fram vilka dom högsta temperaturerna som CPU, grafikkort och annat nått upp till.

 

Ladda också ned senaste grafikdrivrutiner från nVidia:

Välj produkttyp, produktserie, produkt, operativsystem samt antal bitar 32 eller 64
NVIDIA Driver Downloads

 

Och sedan gör du en ny prestandatest.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Nej, tyvärr ingen aning varför tempen i Idle är så hög, men det är ett extremt högpresterande grafikkort och värmen det alstrar måste komma ut ur chassit, den mesta värmen från grafikkortet cirkulerar väl bara tillbaks in i chassit, så det ställer ju lite krav på att chassit har bra luftflöde.

Nu är ju det chassi du har ett bra sådant och du hade även fläktar i fronten?

 

  • Snurrar grafikkortsfläktarna som dom skall?

 

När det gäller HWMonitor programmet:

Nuvarande temp vid avläsningstillfället avläses i kolumnen Value

 

Vad du också bör göra är att starta ett krävande program tex. videoredigering eller krävande spel, samtidigt som du har temperaturprogrammet HWmonitor i gång i bakgrunden; efter 5 minuter så kan du avsluta den programkörningen eller spelet - men läsa av temperaturerna i HWmonitor i kolumnen Max så skall det komma fram vilka dom högsta temperaturerna som CPU, grafikkort och annat nått upp till.

 

Ladda också ned senaste grafikdrivrutiner från nVidia:

Välj produkttyp, produktserie, produkt, operativsystem samt antal bitar 32 eller 64

NVIDIA Driver Downloads

 

Och sedan gör du en ny prestandatest.

 

Mvh

Hej å tack för din hjälp. Jag har ett program som följde med datorn som heter NVIDEA Geforce experience, där inne kan man sköta drivrutinerna och kolla efter uppdateringar. Jag har nuvarande version 331.82. Kollade din länk och det stämmer att det är de nyaste drivrutinerna. Ja det stämmer angående fläktarna, de två originalfläktarna sitter där fram och en extra där bak. Jag vet inte riktigt hur jag ska kontrollera om fläktarna snurrar som dom ska? Jag hade önskemål att de skulle monterat den bakre fläkten i botten egentligen så den skulle blåsa direkt på grafikkortet men de gick inte för nättagget var för stort. Så de skulle koppla fläktarna på bästa vis de visste. Jag har ju fläktkontroll på chassit 3 lägen 5v, 7v och 12v Har haft den på mellanläget än så länge. Om du tittar på min bild på datorn så ser man korgarna för lagringsdiskarna så funderar jag på om man inte ska flytta ner ssdn och hddn och montera bort den övre så de bli bättre luftflöde mot GPUn tror du om det? Fick ju med 3 spel så får dra igång splinter cell eller black flag och testa som du säger. 

Låter ju som att luftlödet ut ur chassit kanske är alldeles för dåligt då det är väl bara den bakre som blåser ut. hmm hoppas det inte är något fel på kortet bara, hade vart surt :(

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ditt test går fläkten i 30%, 1305 rpm. I Guru3d testet snurrar fläkten som mest i 48%, 2172 rpm. Svårt att beräkna fläkthastigheten i Guru3d testet vid låg belastning, men i annat test, där man körde fläkten i 2000 rpm fick man 33 grader i vila. Tempen i vila är beroende på rumstemperaturen. I Guru3d testet var rumstempen 20-21 grader. I det andra testet, 24 grader.

 

Windforce 3x är ett tyst kort, så skruva upp fläkten till 40-50% och se vad du får för temp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ditt test går fläkten i 30%, 1305 rpm. I Guru3d testet snurrar fläkten som mest i 48%, 2172 rpm. Svårt att beräkna fläkthastigheten i Guru3d testet vid låg belastning, men i annat test, där man körde fläkten i 2000 rpm fick man 33 grader i vila. Tempen i vila är beroende på rumstemperaturen. I Guru3d testet var rumstempen 20-21 grader. I det andra testet, 24 grader.

 

Windforce 3x är ett tyst kort, så skruva upp fläkten till 40-50% och se vad du får för temp.

Tack ska du för förslaget, ska kolla på det med en gång. Jag har provat att öppna sidoluckan för att kolla om tempen sjunker något tror du om det? Om det är för dålig luftflöde i chassit borde det då sjunka kanske om jag öppnar upp?  Jag har inte en susning men värt att prova kanske. Rumstemperaturen ligger väl runt 22-25 grader i rummet har ingen mätare här men tänkt å skaffa en nu så man har koll. 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Guru3D testen så verkar dom använda en öppen testbädd dvs. utan chassi http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_780_ti_windforce_3x_review,7.html

Så det förklarar dom låga temperaturerna, men jag håller med om att 50 grader i idle är lite väl högt, såvida du inte använder flera bildskärmar?

 

Guru3D skriver också:

Overall anything below 50 Degrees C is considered okay, anything below 40 Degrees C is very nice

 

 

Vad får du för temperaturer under belastning? Kör igång HWmonitor i bakgrunden och sedan ett spel enligt vad jag tidigare skrev.

Ja du kan ju också ta en en skärmbild och lägga upp inkl. där datorn endast går i idle mode, inga program utom HWmonitor startat och där datorn fått gå på tomgång i minst 5 min och lägg upp en skärmbild på det också.

Klickar du på knappen "Använd fullständig editor" under inlägget så finns en knapp under till vänster där du kan lägga till filer.

 

Har du provat att öka på fläkthastigheten på grafikkortet som vertpre föreslog?

 

 

Ang. prestandan i din 3DMark länk  så visar dessa testresultat endast dina egna olika deltesters resultat.

Men ta och titta på sidan 26 i Guru3D testen så ser du att i testprogrammet 3DMark 2013 så får Guru3D i Fire Strike testen testresultatet 10894 poäng och du fick ju nästan lika 10627 poäng ("Better than 91% of all results"), vilket måste anses vara väldigt bra och klart bättre än alla andra grafikkort i Guru3D jämförelsen:

http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_780_ti_windforce_3x_review,26.html

 

Som exempel på mitt fabriksöverklockade Asus Radeon HD7870-DC2T-2GD5-V2 2GB med CPU Intel Core i7 2600K (OC till 4,2GHZ) så får jag bara hälften (5414 poäng) av vad du får i Fire Strike

http://www.3dmark.com/3dm/2067249

post-73434-0-93986900-1388480700_thumb.png

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! skapade den andra tråden bara för att om ja inte skull få något svar här  :blush:  Men får ju väldigt bra hjälp här.  :) ! 

Så nu har jag låtit datorn stå i vila ca 10 min. Här hoppas det fungerar: 

 

 

 

 

Jag tänkte ja skulle ha provat ändra fläkthastigheten men jag vet inte riktigt hur man gör.

 

Jag Jag ska prova med spel nu och se hur tempen blir. 

Skäms för att säga de men undra om jag inte gjorde ett misstag och hade ingång webbläsaren eller något vid första kollen då det låg på 50 grader

Kan en webbläsare verkligen påverka så mycket i värmen?

 

Tack för din hjälp, Jag ska prova i spel nu. Jag kommer tillbaka med resultatet.

 

mvh

 

Edit: Nu när jag har igång google chrome och ett antal flickar då går tempen upp till 50 grader igen. 

I HW monitor under  Geforce 780 Ti - temperatures - TMPIN0  står det 50 nu

HWMonitor.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

78 Grader vid hög belastning är Ok. Kortet klarar mer än så.

Kolla in dessa temperaturer på NHs senaste grafikkortstest och dom har samma som du under Load http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/vi-korar-marknadens-snabbaste-grafikkort-19-prestandakort-i-stor-jaemfoerelse/Temperaturer-och-ljudniva.html#content

 

Vad fick du i Idle mode utan några program igång? Runt 33 grader? I så fall Ok.

 

Google Chrome med flera flikar så går den upp i 50 säger du, då måste det betyda att nån av flikarna är inne på nån webbsida eller annat i webbläsaren som drar lite GPU och därför hoppar den tempen upp lite grann direkt då till runt 50.

Inget att bekymra sig om anser jag.

 

Men det hade varit enklare att sett skärmklipp av HW Monitor där du dragit ut fönstret så alla väsentliga temperaturer kommer med - både bild i Idle (då avläser man i kolumnen Value=aktuell temp) och bild efter att du spelat (då avläser man i Max kolumnen).

 

Använd Windows inbyggda Skärmklippverktyget och bifoga hur det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

78 Grader vid hög belastning är Ok. Kortet klarar lite mer än så.

Kolla in dessa temperaturer på NHs senaste grafikkortstest och dom har samma som du under Load http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/vi-korar-marknadens-snabbaste-grafikkort-19-prestandakort-i-stor-jaemfoerelse/Temperaturer-och-ljudniva.html#content

 

Vad fick du i Idle mode utan några program igång? Runt 33 grader? I så fall Ok.

 

Google Chrome med flera flikar så går den upp i 50 säger du, då måste det betyda att nån av flikarna är inne på nån webbsida eller annat i webbläsaren som drar lite GPU och därför hoppar den tempen upp lite grann direkt då till runt 50.

Inget att bekymra sig om anser jag.

 

Men det hade varit enklare att sett skärmklipp av HW Monitor där du dragit ut fönstret så alla väsentliga temperaturer kommer med - både bild i Idle (då avläser man i kolumnen Value=aktuell temp) och bild efter att du spelat (då avläser man i Max kolumnen).

 

Använd Windows inbyggda Skärmklippverktyget och bifoga hur det ser ut.

Jaha ok har aldrig använt det förut. Väldigt vilket bra program. 

Jag tog även en bild inne på msi afterburner.

post-132808-0-79787800-1388608469_thumb.png

post-132808-0-17707600-1388608483_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför de skiljer sig 6 grader från varandra vet jag inte men detta är med alla inställningar i spelet på max. Jag ändrade lite i inställningen "kantutjämning" i spelet, om de kan bero på det eller att jag inte hade öppet msi burner lika länge som HW monitor, de ja vet inte. Hade också ett antal flickar på webbläsaren minimerade i skrivbordsläget samtidigt som jag spelade när jag läste av detta.

 

Och vet inte om det påverkar men fläktkontrollen på chassit stod på mittenläget 7v. GPU usage är verkligen skyhögt och det är helt ospelbart på max inställningar de hackar och ett väldigt oflyt testade med fraps för att kolla fps och den sjunker ofta enda ner till 20-25 fps   :(

 

Edit: ja efter ca 5- 10 min med inga program alls bara HW så låg den på 33 grader! 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag tycker allt verkar bra, förutom dina inställningar kanske.

 

Nu har jag inte Assassins Creed 4 black flag, men att spelet får låg FPS när du maxat precis allting är nog inget konstigt.

Exakt vilka inställningar kör du med?

 

Prova att stänga av V-Sync och Antialiasing och Tripple buffering (om du kör med detta) i nVidias kontrollpanel.

 

Ha heller inga onödiga extra program igång som du inte behöver tex. har du behov att ha webbläsaren igång?

Den verkade dra lite GPU-kraft redan innan så tempen gick upp till 50 och då påverkar den säkert också spelprestandan negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den höga gpu usage är det farligt för kortet när det ligger så högt? tror den var ju uppe på 95 ibland 

Nej webbläsaren behöver jag inte ha igång. Ska jag tänka på det nästa gång jag spelar.

 

Vet inte om det är inbillning men jag tycker datorn börjat låta mer efter den höga påfrestningen som kortet fick när ja spelade.

Ja sänkte flera saker i grafikkortsinställningar inne i spelet,  t.o.m upplösningen ett stepp ner men det hjälpte inte var lika mycket oflyt ändå

Som du säger måste vara något i nvidea kontrollpanelen. För fel på kortet tror du att de kan vara så? måste väl vara väldigt ovanligt att man får ett defekt kort hoppas jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Den höga gpu usage är det farligt för kortet när det ligger så högt? tror den var ju uppe på 95 ibland

 

Absolut inte, grafikkorten är byggda för detta och GPU Usage måste ju öka i takt med att grafikkortets arbetar med grafikrenderingar och annat, annars gjorde det ju ingen nytta om den bara utnyttjades till en del.

Det i kombination med dess kylare och fläktar som skall se till att temperaturerna hålls i schack.

 

Men att ändra upplösningen blir väl inget roligt, den vill man ju ha så det motsvarar bildskärmens upplösning.

 

 

Jag tror inte det är något fel på kortet, hellre spelet då. Om man googlar på det spelet med lagg efteråt så kommer det upp mycket träffar.

Har du senaste patchar och uppdateringar till spelet?

 

Har du något annat spel du kan prova, för som sagt jag tror inte på att det är något fel på grafikkortet.

Ja, stäng av allt onödigt som sagt innan du startar spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska prova med dina inställningar, hoppas det hjälper. Det här försökte jag spela med nu senast, har sänkt flera saker och t.om upplösningen 

 

jag har sänkt från väldigt högt till hög och även sänkte pshx partiklar till normal om ja nu inte minns fel

Vet dock inte vad det betyder :P

post-132808-0-30178300-1388616759_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kom på ytterligare en sak; du har ju en alldeles ny och fin dator, nyinstallerat operativsystem. :)

 

Men har du kört Windows Update och installerat alla uppdateringar med omstart, därefter Windows update igen och ev. omstart ifall det finns ytterligare uppdateringar?

 

Samt alla drivrutiner för moderkortets inbyggda enheter är installerade av Inet från den särskilda Asus drivrutins skivan eller kolla om det finns nyare drivrutiner och det tror jag skall kunna göras från det medföljande Asus programmet som jag glömt vad det heter.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på ytterligare en sak; du har ju en alldeles ny och fin dator, nyinstallerat operativsystem. :)

 

Men har du kört Windows Update och installerat alla uppdateringar med omstart, därefter Windows update igen och ev. omstart ifall det finns ytterligare uppdateringar?

 

Samt alla drivrutiner för moderkortets inbyggda enheter är installerade av Inet från den särskilda Asus drivrutins skivan eller kolla om det finns nyare drivrutiner och det tror jag skall kunna göras från det medföljande Asus programmet som jag glömt vad det heter.

 

Mvh

Ja vad bra de kan de kanske vara något jag missat. Det kom med windows 8 installerat. Jag gjorde själv uppdateringen till W 8.1 via nån appstore som låg på nya skrivbordet. Men nu har jag installerat classic shell, gillade inte alls det nya skrivbordet!

 

Spelet som du ser går bara att spela i 60hz så de går inte att ändra högre 

 

Tänkte på en annan sak kan det bero på vilken kabel jag har från min pc till skärmen? 

Köpte en asus vg248qe 144hz och kopplat med den medföljande kabeln som är en dvi dual link

Behöver man möjligen köpa någon bättre kabel? Läste lite om displayport kanske skulle vara bättre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte, grafikkorten är byggda för detta och GPU Usage måste ju öka i takt med att grafikkortets arbetar med grafikrenderingar och annat, annars gjorde det ju ingen nytta om den bara utnyttjades till en del.

Det i kombination med dess kylare och fläktar som skall se till att temperaturerna hålls i schack.

 

Men att ändra upplösningen blir väl inget roligt, den vill man ju ha så det motsvarar bildskärmens upplösning.

 

 

Jag tror inte det är något fel på kortet, hellre spelet då. Om man googlar på det spelet med lagg efteråt så kommer det upp mycket träffar.

Har du senaste patchar och uppdateringar till spelet?

 

Har du något annat spel du kan prova, för som sagt jag tror inte på att det är något fel på grafikkortet.

Ja, stäng av allt onödigt som sagt innan du startar spelet.

Ja det ska vara senaste patchar och uppdateringar det ligger i nåt program som heter Uplay som jag måste öppna först är väl något likt steam tror jag. 

Sen finns spelet i nvidea experience nåt typ av program som optimerar inställningarna i spelen åt en om man vill. Har provat spela på dem inställningarna med. 

Men var inte bättre. Men som du säger det är säkerligen spelet. Dock bli jag lite orolig då det inte blir bättre när jag sänker. Ska prova splinter cell black list och se hur det blir.

 

 

Edit: har kollat uppdateringar nu i windows update fanns en valfri som ja inte gjort 

Jag tror att Uplay sköter uppdateringar av spelen?

 

 

 

Tack för all din hjälp

 

mvh

post-132808-0-60788700-1388619068_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag 50 grader igen när inget är på inte ens webbläsaren 

Den gick ju ner till 33 en gång men nu gör den inte det helt plötsligt 

Nej jag tror tyvärr det är fel på kortet!

 

Edit: Kollade temp nu när jag startade datorn för första gången idag kollade direkt vid start då låg den på 33 grader som det ska 

men direkt efter rca 30 sekunder så börja den stiga upp till 50 grader igen utan några program, fan vad konstigt fattar ingenting. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Glöm detta, det enda som betyder någonting är hur grafikkortet presterar och att det där håller sig inom normaliserade temperaturer.

M.a.o. var inte orolig! :thumbsup:

 

Har du fått i ordning på spelet?

Har du testat ett annat spel?

Mvh

 

Ps. Ta en titt på fläkthastigheten när detta sker - där har du orsaken.

Vill du så kan du mycket enkelt justera detta via MSI Afterburner...

Vill du ha tips så återkom.

 

Lägg upp skärmklipp av HWMonitor igen på temperaturerna, där även fläkthastigheterna visas, flera skärmbilder då i olika lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm detta, det enda som betyder någonting är hur grafikkortet presterar och att det där håller sig inom normaliserade temperaturer.

M.a.o. var inte orolig! :thumbsup:

 

Har du fått i ordning på spelet?

Har du testat ett annat spel?

Mvh

 

Ps. Ta en titt på fläkthastigheten när detta sker - där har du orsaken.

Vill du så kan du mycket enkelt justera detta via MSI Afterburner...

Vill du ha tips så återkom.

 

Lägg upp skärmklipp av HWMonitor igen på temperaturerna, där även fläkthastigheterna visas, flera skärmbilder då i olika lägen.

 

Glöm detta, det enda som betyder någonting är hur grafikkortet presterar och att det där håller sig inom normaliserade temperaturer.

M.a.o. var inte orolig! :thumbsup:

 

Har du fått i ordning på spelet?

Har du testat ett annat spel?

Mvh

 

Ps. Ta en titt på fläkthastigheten när detta sker - där har du orsaken.

Vill du så kan du mycket enkelt justera detta via MSI Afterburner...

Vill du ha tips så återkom.

 

Lägg upp skärmklipp av HWMonitor igen på temperaturerna, där även fläkthastigheterna visas, flera skärmbilder då i olika lägen.

Hej, är mer orolig nu än jag varit tidigare. Temperaturen har stigit i idle. Idag när jag startar datorn så sker det som alltid sker när jag kollar då stiger gpu temp från ca 28 till 50 grader men nu är det ännu högre i vila då den stiger ända upp till 53 grader nu och där håller den sig ibland ner till 52. Jag har gått ifrån datorn flera gånger idag stängt av allt onödigt men sjunker inte utan stannar på 52 grader :( Jag har skickat iväg ett mail till Inet nu för det kan inte vara normalt att den ska stiga ytterligare 3 grader utan någon naturlig förklaring. 

Nej spelet black flag går inte att spela med lägre inställningar de andra spelen fungerar bra, fps ligger i normala värden. 

post-132808-0-32746000-1388839800_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte riktigt heller släppa att jag tycker datorn fått ett nytt ljud som den ger ifrån sig. Som jag inte tycker jag hörde i början ett väldigt svagt ljud men ändå väldigt störande 

väldigt underligt. Jag har försökt lokalisera det men vädligt svårt om de kommer ifrån gpu eller psu kanske lagringsdiskarna?

angående temperaturen

Kan det vara något program som körs i bakgrunden som är boven? Jag kom och tänka på mitt virusprogram som jag använder mig av 

Norton antivirus 360 kan det bero på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara något program som körs i bakgrunden som är boven? Jag kom och tänka på mitt virusprogram som jag använder mig av 

Norton antivirus 360 kan det bero på det?

Ta upp Aktivitetshanteraren, fliken Processer, välj att visa processer för alla användare och se hur mycket CPUn är belastad och med vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har gjort som du sa och det jag kan finna är att norton använder 0% av cpun men vet inte hur det gäller grafikkortet.

Jag hittade däremot  något misstänkt som kallas runtime broker tycker bara de var ett konstigt namn kan de var något virus?

jag har sökt igenom datorn med norton och den hittar inget. Kanske jag ska göra en systemåterställning, kan man göra det typ 1-2 veckor bakåt?

 

Tack

 

mhv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tror inte att Norton använder grafikkortet i bakgrunden, det finns liksom ingen anledning till att ett antivirusprogram använder grafikkortet vid något annat tillfälle än när det visar något på skärmen.

 

RuntimeBroker.exe är en del av Windows 8.x. Se t ex http://superuser.com/questions/500089/what-is-the-runtimebroker-exe-process-in-windows-8 för en förklaring.

 

För det första beror det på om datorn har kvar så gamla systemåterställningspunkter och för det andra beror det på vad du har ändrat i datorn under tiden, om det är mycket (av)installationer kan man få knepiga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...