-
Liknande Innehåll
-
Av Lennarteg
Jag skaffade nyligen en s.k. Smart-TV - Philips 32PFS6805/12 och en JBL 2.0 soundbar och har lite svårt att få dem att fungera smärtfritt tillsammans och varken säljaren eller Philips support har haft något att komma med.
TV:n har en HDMI1-ARC utgång och jag har inte hittat i TV:ns manual att den TV:n har standarden HDMI-CEC. Det står dock i soundbarens, som jag tolkar det, manual att den är HDMI-CEC kompatibel.
Enda sättet att få ljud i soundbaren är detta:
1) Stäng av allt och dra ur HDMI-kabeln från digitalboxen.
2) Sätt på TV:n och soundbaren.
3) Vänta till det visas "ARC är aktiv" på skärmen.
4) Koppla in digitalboxen och starta den.
Då kommer ljudet från soundbaren. Om jag sen går in i TV:ns inställningar och väljer HDMI ljudutgång står det att "Extern förstärkare är aktiv" och soundbaren blir tyst och TV:ns egna dåliga ljud hörs istället. Enda sättet att att få igång soundbaren är att börja om från punkt 1.
Det kan inte vara rimligt att det ska fungera så här.
Idén till ovanstående punkter fick jag från https://www.trustedreviews.com/how-to/hdmi-arc-and-cec-not-working-try-these-fixes-4041394 , särskilt punkt "2. Replug everything".
Om någon med liknande erfarenheter har något tips vore jag mycket tacksam.
-
Av gubbröra
Har på senare tid problem med att uppspelad musik i min Dell-burk med windows 7 gör sporadiska avbrott. Verkar inte spela nån roll vilket uppspelningsprogram jag använder. Musiken fortsätter sedan exakt där den avbröts. Ibland sker detta massor av gånger efter varandra. Själva avbrotten varar i några sekunder eller bara som ett hack. Kan "osynliga" aktiviteter, typ automatiska nedladdningar) överbelasta datorn så att detta uppstår? Eller nåt annat?
-
Av Thomas T
Hej!
Jag har ett jobbigt problem som gäckat mig år flera år men nu har jag lyckats komma närmare felorsaken. Jag hoppas någon elektronikkunnig kan säga vad det kan vara så jag kan fixa det.
Det sprakar, mestadels lite svagt och mycket oregelbundet från min vänstra kanal på min klass-A stereoförstärkare (2 kanaler).
Jag vet att det är i förstärkarens vänstra kanal efter att jag skiftat runt med allt (kablar och högtalare) och då ingen signalkälla ens är inkopplad.
Nu har jag kommit ett steg närmare. Jag kan framkalla samma sprakande ljud om jag tar bort den ena av de två anslutningarna till den vänstra kanalen och försiktigt vidrör i dess anslutning till förstärkaren. Alltså, istället för att bara trycka in den så touchar jag bara dess kontakt. Kan tyckas helt normalt men, och det här är min senaste upptäkt!, detta ljud uppkommer inte när jag gör motsvarande med den högra kanalen. Dvs det är något med den vänstra kanalen inuti förstärkaren som ger upphov till det här. NOT. Jag har dubbla anslutningskontakter per kanal och samma sak händer oavsett vilket kontaktpar jag använder. Dvs felet sitter längre in i förstärkaren än precis vid vänstra ingångskontakterna.
Är det någon som kan hjälpa mig att lösa detta mångåriga fel. Jag har haft den hos stereoelektronikfirmor som inte lyckats.
Mvh Thomas
-
Av SaraRoos
Hej. Jag har ett konto på sfanytime. När jag hittat en film som jag hyrt eller köpt så kan jag alltid titta på trailern vad jag än använder för spelare, dator, mobil, padda och nu smarttv med app. Men jag kan inte titta på filmen. Jag kan se filmen på dator lenovo via Google Chrome och på min mobil honor lite 7 eller 8, men på paddan lenovo via app så sägs det att sfanytime har kraschat, men trailern går att spela. Jag provade att uppdatera smarttv som är köpt i år en Philips med appar. Jag avinstallerade också paddan och installerade om sfanytime. Det fungerar fortfarande inte. På tvn kommer det upp efter uppdatering felmeddelande 500. Vad kan det vara för fel?
-
Av stenhyvel
Hej! Efter Windows uppdatering, inget ljud. Hur vet jag vilken drivrutin som är rätt? Kan fel drivrutin skada datorns prestanda?
Har en HP Pavilion 500-110eo stationär PC, kör Windows 10 Version 1803 för x64.
Hälsningar
Sten
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- ServiceNow Software EngineerStockholm (Län)
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Identity & Access Management ArchitectStockholm (Län)
- Salesforce Technical ArchitectStockholm, Gothenburg or Malmo
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen