Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frågor kring tv med inbyggd box och sladdar m.m.


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Kan vara fel forum - så flytta gärna till rätt i sådant fall.

 

Jag har Comhem och har köpt ytterligare en Tv med s.k. ”inbyggd box” .

 

1) Jag vill inte dra sladdar till gästrummet där Tv:n skall vara - kan jag pga. den inbyggda boxen på något sätt ansluta Tv:n ”Trådlöst” - typ via en router eller likande?

 

2) Måste jag ha ytterligare en digitalbox för denna Tv eller hur fungerar det med ”inbyggd box” ?

 

3) Kan jag utifrån ett annat rum ”styra” när Tv:n skall vara avstängd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1.  vill du ta emot TV-signal behövs antenn in. Trådlöst inte ett alternativ annat än om du vill enbart ta in internettjänster exempelvis eller kanske strömma video från annan enhet till TVn.

För att ta emot öppna kanaler, okrypterade, är det bara att ansluta TVn till antenn och söka efter kanaler. För att ta emot krypterade kanaler behöver du ett programkort och en CA-modul (en CAM) för den kryptering Comhem har. Ingen separat box, den är så att säga inbyggd i TVn

Osäker på vad du menar och beror lite på TVn men generellt är svaret nej fast det går givetvis att lösa vi att exempelvis bryta strömmen till TVn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

 

  1.  vill du ta emot TV-signal behövs antenn in. Trådlöst inte ett alternativ annat än om du vill enbart ta in internettjänster exempelvis eller kanske strömma video från annan enhet till TVn.
  2. För att ta emot öppna kanaler, okrypterade, är det bara att ansluta TVn till antenn och söka efter kanaler. För att ta emot krypterade kanaler behöver du ett programkort och en CA-modul (en CAM) för den kryptering Comhem har. Ingen separat box, den är så att säga inbyggd i TVn
  3. Osäker på vad du menar och beror lite på TVn men generellt är svaret nej fast det går givetvis att lösa vi att exempelvis bryta strömmen till TVn.

 

Får du se till att dra in ett Tv uttag.

 

Tack för svar! Talade med Comhem som sa, att om man vill ha en Tv 

i ett annat rum - och att det som är på huvud Tv:n skall speglas, så måste jag betala 99:- extra i månaden? Tycker att det låter vansiningt!? Går detta inte att lösa på annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs här om Com hems syskonabonnemang:

https://www.comhem.se/kundservice/hjalp/tv/hur-ser-jag-pa-digital-tv-i-mer-an-ett-rum-38048

Com hem supportar bara extra antennuttag som installerats av någon av deras godkända antennfirmor. Gör du installationen själv och bilden inte blir bra så får du ingen hjälp av Com hem. 

Tänk på att syskonabonnemanget endast speglar grundabonnemangets kanaler samt C More om du har sådant tillvalspaket. Eventuella tillvalskanaler och Viasat-paket speglas inte. För att spegla Viasat tillkommer ytterligare 99 kr/mån.

Syskonabonnemang fungerar både till abonnemang av det gamla slaget dvs Medium 8 Favoriter, Large och Extra Large och till de nya abonnemangen Bas, Mellan, Plus och Max med eller utan TiVo-box.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...